Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93797
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Sustainable Marketing Performance of Banks in the Digital Economy: The Role of Customer Relationship Management |
Authors |
Acheampong, S.
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna Liulov, Oleksii Valentynovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684 http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 |
Keywords |
customer relationship managemen sustainability marketing performance banking digitalization управління взаємовідносинами з клієнтами сталий розвиток маркетингові показники банківська справа діджиталізація |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93797 |
Publisher | The London Academy of Science and Business |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Acheampong, S., Pimonenko, T., & Lyulyov, O. (2023). Sustainable Marketing Performance of Banks in the Digital Economy: The Role of Customer Relationship Management. Virtual Economics, 6(1), 19-37. https://doi.org/10.34021/ve.2023.06.01(2). |
Abstract |
Customer relationship management (CRM)has become the lifeblood of banking and the principal driver of sustainable marketing performance in the digital economy. The discovery of computers and the Internet has transformed the industrial economy into digital through the integration of CRM and related elements, resulting in several benefits,including growth in research documents and increased collaborations. Marketers have developed a CRM system that integrates the digital infrastructure and digital capabilities of people to promote the sustainable marketing performance of banks through innovations such as customer acquisition, segmentation, customization, loyalty, and profitability. The paper aims to analyse the scientific landscape of CRM and sustainable marketing performance in the digital economy. The authors resorted to the Scopus database to extract 1485 documents and filtered 248 for Scopus analysis and to determine the roles of CRM. The filtered documents were then exported to VOSviewer for visualization mapping,including co-authorship and co-occurrenceanalysis. The visualization mapping depicts relationships among the keywords. The results of the research indicate an upwards growth in research publications since 2003, growing interest in funding and collaborations by countries and institutions, and the relationship among the keywords. The emerging financial crisis is a motivation for research in the area of study. The results also indicate that the integration of CRM into digital technology promotes collaborations and innovations resulting in the development of banking software applications to promote customer acquisition, retention, loyalty, profitability and sustainability. The study developed an integrated framework for sustainable banking performance. Global crises,including financial crisesand COVID-19, have increased research output and become an integral part of CRM. Green banking is to be researched and integrated. The study will be used as a basis for further studies and for bankers for policy formulation. Управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM) стало основою банківської справи і головним рушієм стабільної маркетингової діяльності в цифровій економіці. Відкриття комп'ютерів та Інтернету перетворило індустріальну економіку на цифрову завдяки інтеграції CRM та пов'язаних з нею елементів, що дало низку переваг, зокрема зростання обсягів дослідницької документації та розширення колаборацій. Маркетологи розробили CRM-систему, яка інтегрує цифрову інфраструктуру та цифрові можливості людей для сприяння стійкій маркетинговій діяльності банків за допомогою таких інновацій, як залучення клієнтів, сегментація, кастомізація, лояльність та прибутковість. Метою статті є аналіз наукового ландшафту CRM та сталого маркетингу в умовах цифрової економіки. Автори звернулися до бази даних Scopus, щоб витягти 1485 документів і відфільтрували 248 для аналізу Scopus і визначення ролі CRM. Відфільтровані документи були потім експортовані до VOSviewer для візуалізації мапування, включаючи співавторство та спільний аналіз. Візуалізаційна карта відображає взаємозв'язки між ключовими словами. Результати дослідження свідчать про зростання кількості наукових публікацій з 2003 року, зростаючий інтерес до фінансування та співпраці з боку країн та установ, а також про взаємозв'язок між ключовими словами. Фінансова криза, що зароджується, є мотивацією для досліджень у цій галузі. Результати також вказують на те, що інтеграція CRM у цифрові технології сприяє співпраці та інноваціям, що призводить до розробки банківських програмних додатків, які сприяють залученню, утриманню, лояльності, прибутковості та стійкості клієнтів. Дослідження розробило інтегровану структуру для сталого розвитку банківської діяльності. Глобальні кризи, включаючи фінансову кризу та COVID-19, збільшили обсяги досліджень і стали невід'ємною частиною CRM. Зелений банкінг має бути досліджений та інтегрований. Дослідження буде використано як основа для подальших досліджень, а банкірами - для формування політики. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Ireland
1
Singapore
67
Ukraine
3
United States
28
Downloads
Singapore
1
United States
29
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Acheampong_marketing_performance.pdf | 666.32 kB | Adobe PDF | 30 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.