Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93802
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Environmental Sustainability within Attaining Sustainable Development Goals: The Role of Digitalization and the Transport Sector |
Authors |
Kwilinski, Aleksy
Liulov, Oleksii Valentynovych Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6318-4001 http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 http://orcid.org/0000-0001-6442-3684 |
Keywords |
sustainable development green growth green transport green cities сталий розвиток зелене зростання зелений транспорт зелені міста |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93802 |
Publisher | MDPI |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Kwilinski, A.; Lyulyov, O.; Pimonenko, T. Environmental Sustainability within Attaining Sustainable Development Goals: The Role of Digitalization and the Transport Sector. Sustainability 2023, 15, 11282. https://doi.org/10.3390/ su151411282. |
Abstract |
Accepting sustainable development goals leads to the reorientation of all sectors at all levels. The European Union (EU) actively accepts a vast range of policies to achieve environmental sustainability due to declining carbon dioxide emissions. Within the Green Deal Policy, and in particular the Fit for 55 packages, the EU declared ambitious goals to reduce carbon dioxide emissions by at least 55% from the transport industry by 2030 and 100% by 2035. These goals require introducing appropriate digital technologies into the ecologically friendly functioning of the transport sector to attain sustainable development. This paper aims at analyzing the impact of digitalization on environmental sustainability by providing an effective transport sector that functions with minimum environmental degradation. The object of research is the EU countries for the period 2006–2020. This study applies the panel-corrected standard errors technique to achieve the paper’s aims. The findings allow us to conclude that digitalization is conducive to environmental sustainability. Thus, digital inclusion, the input of the IT sector to GDP, and e-commerce have direct negative and statistically significant linear effects on carbon dioxide emissions. Growth of digital inclusion, input of the IT sector to GDP, and enterprises with web sales by one point allow for decreasing CO2 emissions by 0.136, 2.289, and 0.266, respectively. However, key enablers and digital public services for citizens have a nonlinear, statistically significant impact on carbon dioxide emissions. The findings could be the basis for upgrading incentive policies for reducing carbon dioxide emissions. Прийняття цілей сталого розвитку призводить до переорієнтації всіх секторів на всіх рівнях. Європейський Союз (ЄС) активно впроваджує широкий спектр політик, спрямованих на досягнення екологічної стійкості за рахунок скорочення викидів вуглекислого газу. В рамках політики "Зеленого курсу", і зокрема пакетів "Fit for 55", ЄС задекларував амбітні цілі щодо скорочення викидів вуглекислого газу транспортною галуззю щонайменше на 55% до 2030 року та на 100% до 2035 року. Ці цілі вимагають впровадження відповідних цифрових технологій в екологічно безпечне функціонування транспортного сектору для досягнення сталого розвитку. Метою цієї роботи є аналіз впливу цифровізації на екологічну стійкість шляхом забезпечення ефективного транспортного сектору, який функціонує з мінімальною деградацією навколишнього середовища. Об'єктом дослідження є країни ЄС за період 2006-2020 років. Для досягнення поставленої мети в роботі застосовано метод панельних скоригованих стандартних помилок. Отримані результати дозволяють зробити висновок, що цифровізація сприяє екологічній стійкості. Так, цифрова інклюзія, внесок ІТ-сектору у ВВП та електронна комерція мають прямий негативний і статистично значущий лінійний вплив на викиди двоокису вуглецю. Зростання цифрової інклюзії, внеску ІТ-сектору у ВВП та підприємств з інтернет-продажами на один пункт дозволяє зменшити викиди CO2 на 0,136, 2,289 та 0,266 відповідно. Однак ключові стимули та цифрові державні послуги для громадян мають нелінійний, статистично значущий вплив на викиди вуглекислого газу. Отримані результати можуть стати основою для вдосконалення політики стимулювання скорочення викидів вуглекислого газу. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Mongolia
1
Singapore
32
Ukraine
5
United States
63
Unknown Country
1
Downloads
Singapore
1
United States
25
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kwilinski_sustainable_development.pdf | 315.1 kB | Adobe PDF | 27 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.