Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93809
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title An Attempt at a Simplified Determination of the Brand Value of a University
Other Titles Спроба спрощеного визначення вартості бренду університету
Authors Polcyn, Jan
Liulov, Oleksii Valentynovych  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Vovk, V.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
Keywords бренд університету
university brand
синтетичний показник
synthetic measure
TOPSIS-CRITIC
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93809
Publisher Forum Scientiae Oeconomia
License Copyright not evaluated
Citation Polcyn, J., Lyulyov, O., Pimonenko, T., & Vovk, V. (2023). An Attempt at a Simplified Determination of the Brand Value of a University. Forum Scientiae Oeconomia, 11(3), 53–67. https://doi.org/10.23762/FSO_VOL11_NO3_3
Abstract Мотивацією для аналізу, проведеного в рамках цієї роботи, була розробка аналітичного інструменту, який би допоміг побудувати вартість бренду університету. Реалізація поставленої мети має забезпечити інструмент підтримки діяльності, спрямованої на створення бренду університету лідерами, які управляють освітою на університетському рівні. Гіпотеза дослідження полягала в тому, що визначити бренд університету можна за допомогою синтетичного показника вартості бренду університету. Основним науковим внеском цієї статті є визначення змінних, які раніше не використовувалися для визначення бренду університету і які зустрічаються в ІТ-системах, пов'язаних з функціонуванням університетів, тому вони можуть бути використані для підтримки більш об'єктивного визначення вартості бренду університету. Використаний аналітичний метод і проведений на його основі аналіз показали, що синтетичні заходи можуть сприяти створенню бренду університету. Однак сама побудова синтетичного показника вартості бренду університету, що відображає реальність, вимагає введення додаткових змінних з ІТ-систем та змінних, отриманих в результаті правильно побудованих опитувань у сфері визначення вартості бренду університету.
The motivation for the analyses conducted as part of this paper was the development of an analytical tool to help build a university’s brand value. The imple-mentation of the adopted goal should provide a tool supporting activities aimed at creating the univer-sity’s brand by leaders managing education at uni-versity level. The research hypothesis was that it is possible to determine a university’s brand by using a synthetic measure of a university’s brand value. The main scientific contribution of this article is the indi-cation of variables that have not previously been used to determine the university’s brand and which occur in IT systems related to the functioning of universi-ties, so they can be used to support a more objective determination of a university’s brand value. The an-alytical method used and the analyses carried out on that basis showed that synthetic measures can support the creation of a university brand. However, the very construction of a synthetic measure of a university’s brand value that ref lects reality requires the intro-duction of additional variables from IT systems and variables resulting from properly constructed surveys in the field of determining a university’s brand value.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
5
Japan Japan
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2
United States United States
11
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
10
Germany Germany
1
India India
19
Indonesia Indonesia
23
Kenya Kenya
1
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
1
United Kingdom United Kingdom
18
United States United States
12
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Liulov_An_Attempt.pdf 295.42 kB Adobe PDF 87

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.