Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93913
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title International technology transfer as a component of the commercialization of innovations in the conditions of Industry 4.0
Authors Taraniuk, Leonid Mykolaiovych  
Korsakiene, R.
Taraniuk, Karina Viktorivna  
Shakhova, Serafima Viktorivna
Sedelev, S.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1842-7128
http://orcid.org/0000-0003-0785-5186
Keywords підприємництво
entrepreneurship
метод
method
аналіз
analys
Type Book chapter
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93913
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Taraniuk L. M., Korsakiene R.,Taraniuk K. V., Shakhova S. V., Sedelev S. International technology transfer as a component of the commercialization of innovations in the conditions of Industry 4.0. // Комерціалізація інновацій в умовах індустрії 4.0 : монографія / за заг. ред. Л. Ю. Сагер. Суми : Сумський державний університет, 2023. С.111-121.
Abstract У монографії розглядаються теоретико-методологічні та методичні підходи до вирішення проблеми комерціалізації інновацій. Висвітлено особливості здійснення інноваційного підприємництва, розкрито особливості впровадження інновацій у маркетинговому середовищі, викладено дослідження цифрових технологій та механізмів забезпечення комерціалізації інновацій, описані тенденції розвитку інноваційної діяльності у галузевому вимірі, визначено ключові аспекти забезпечення інтелектуального захисту у процесі комерціалізації інновацій, здійснено аналіз глобальних трендів розвитку інноваційної діяльності, досліджено ключові питання комерціалізації інновацій в індустрії 4.0, а також проведено аналіз факторів впливу процесів четвертої промислової революції та особливості формування інноваційної стратегії Суспільства 5.0. Для фахівців у галузі маркетингу інновацій, викладачів, аспірантів і студентів вищих навчальних закладів.
The monograph deals with theoretical, methodological and methodological approaches to solving the problem of commercialization of innovation. The peculiarities of innovative entrepreneurship are highlighted, the peculiarities of introduction of innovations in the marketing environment are revealed, the study of digital technologies and mechanisms for ensuring commercialization of innovations is described activity, the key issues of commercialization of innovations in the industry 4.0 were investigated, as well as an analysis of the factors of influence of the processes of the fourth industrial revolution and the peculiarities of the formation of an innovative strategy of society 5.0. For specialists in the field of innovation marketing, teachers, graduate students and students of higher education.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Bulgaria Bulgaria
1
China China
253
Germany Germany
1
Japan Japan
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
5653
Singapore Singapore
11233
South Korea South Korea
2827
Ukraine Ukraine
507
United States United States
22465
Unknown Country Unknown Country
43017
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Brazil Brazil
1
China China
1
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Slovakia Slovakia
998
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
22463
United States United States
11232
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Taraniuk_entrepreneurship.pdf 320.37 kB Adobe PDF 34703

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.