Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93983
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Challenges Impeding the Implementation of Effective Continuous Teacher Professional Development Programs in Eastern Cape Department of Education
Authors Zindi, B.
Sibanda, M.M.
ORCID
Keywords педагог
educator
департамент освіти Східної Капської протоки
Eastern Cape Department of Education
розвиток людських ресурсів
human resource development
програми підвищення кваліфікації
skills development programs
навчання
training
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93983
Publisher Academic Research and Publishing UG
License Creative Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International
Citation Zindi, B., & Sibanda, M.M. (2023). Challenges Impeding the Implementation of Effective Continuous Teacher Professional Development Programs in Eastern Cape Department of Education. Business Ethics and Leadership, 7(4), 46-61. https://doi.org/10.61093/bel.7(4).46-61.2023.
Abstract Можливості навчання мають важливе значення для ознайомлення вчителів з ефективними навчальними стратегіями та педагогічними підходами. Вчителям потрібен доступ до програм професійного розвитку, які сприяють отриманню знань і навичок для покращення успішності учнів. Через недостатню підготовку адміністратори шкіл часто неправильно тлумачили ключові елементи навчального процесу та не розуміли цілей і вимог нової навчальної програми. Щоб підвищити здібності та компетентність освітян у провінції, метою цієї статті є визначення перешкод, які заважають Департаменту освіти Східної Капської провінції ефективно впроваджувати навчальні програми. У цьому дослідженні використовується описовий і пояснювальний якісний приклад. Дані були зібрані за допомогою інтерв’ю з п’ятьма (5) (n-5) ключовими учасниками-інформаторами. Отримані дані свідчать про відсутність конкурентоспроможних і практичних програм розвитку навичок, ресурсів (фінансів), спроможності, низьку участь викладачів, ефективну стратегію людських ресурсів та можливості для навчання педагогів, що призвело до низьких результатів навчання по всій провінції. ECDoE рекомендується впроваджувати добре розроблені програми професійного розвитку, які відповідають навчальній програмі та освітнім цілям Національного департаменту базової освіти. Зосереджуючись на конкретних потребах, таких як грамотність, рахівність або інклюзивна освіта, ці програми можуть вирішити критичні проблеми, з якими стикаються вчителі та учні в провінції. Дослідження свідчить про те, що ECDoE може впроваджувати конкурентоспроможні навчальні програми, розробляти комплексну стратегію розвитку людських ресурсів, наймати висококваліфікованих стажерів і можливості для навчання повинні бути надані всім освітянам у провінції.
Training opportunities are essential for introducing teachers to effective instructional strategies and pedagogical approaches. Teachers need access to professional development programs that promote knowledge and skills acquisition to improve learner performance. Due to a lack of training, school administrators frequently misinterpreted key elements of the teaching and learning process and failed to understand the objectives and requirements of the new curriculum. To increase the ability and competency of educators in the province, it is the goal of this article to identify obstacles preventing the Eastern Cape Department of Education from implementing training programs effectively. This study utilises a descriptive and explanatory qualitative case study. Data was collected using interviews with five (5) (n-5) key informant participants. The findings indicate that Human Resource Development lacked competitive and practical skills development programs, resources (finance), capacity, low participation from educators, effective human resource strategy and training opportunities for educators, leading to poor learner results throughout the province. ECDoE is recommended to implement well-designed professional development programs which align with the curriculum and educational objectives of the National Department of Basic Education. By focusing on specific areas of need, such as literacy, numeracy, or inclusive education, these programs can address critical challenges faced by teachers and students in the province. The study suggests that ECDoE can implement competitive training programs, develop a comprehensive human resource development strategy, hires well-skilled trainees and training opportunities should be given to all educators in the province.
Appears in Collections: Business Ethics and Leadership (BEL)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
India India
1
Malaysia Malaysia
1
Singapore Singapore
50
South Africa South Africa
201
Thailand Thailand
46
Ukraine Ukraine
5
United States United States
43
Unknown Country Unknown Country
351

Downloads

Finland Finland
1
Japan Japan
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
205
United Kingdom United Kingdom
43
United States United States
47
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Zindi_bel_4_2023.pdf 647.35 kB Adobe PDF 299

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.