Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94001
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Тенденції розвитку маркетингових комунікацій туристичних підприємств в умовах цифровізації
Other Titles Trends in the marketing communications development of tourist enterprises in the conditions of digitalization
Authors Кулиняк, І.Я.
Іваницький, Н.Б.
ORCID
Keywords маркетингові комунікації
туристичні підприємства
цифрові інструменти
цифровізація
соціальні мережі
цифрова реклама
віртуальна реальність
доповнена реальність
інфлюенсер-маркетинг
персоналізований маркетинг
marketing communications
tourism enterprises
digital tools
digitalization
social media
digital advertising
virtual reality
augmented reality
influencer marketing
personalized marketing
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94001
Publisher Сумський державний університет
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Кулиняк, І., & Іваницький, Н. (2023). ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Mechanism of an Economic Regulation, (4(102), 29-34. https://doi.org/10.32782/mer.2023.102.05
Abstract Зростання впливу цифрових технологій на різні сфери життя, зокрема на туризм, робить актуальним вивчення нових підхо-дів та напрямів, які забезпечують ефективну промоцію та просування туристичних продуктів та послуг в онлайн-середовищі. Метою статті є надання читачам об’єктивного огляду ключових тенденцій та змін у маркетингових комунікаціях туристич-них підприємств у зв’язку з цифровою еволюцією. Автори ставлять за мету підкреслити важливість використання цифрових інструментів у системі маркетингових комунікацій для збереження конкурентних переваг та успішної взаємодії з сучасною аудиторією, забезпечуючи успіх та стабільний розвиток туристичного бізнесу. Результати дослідження дозволили авторам виокремити такі важливі тенденції розвитку маркетингових комунікацій туристичних підприємств в умовах цифровізації, як: збільшення онлайн-присутності, орієнтація на персоналізований маркетинг, співпраця з інфлюенсерами, створення та розпо-всюдження мультимедійного контенту, застосування інтерактивних технологій, віртуальної та доповненої реальності.
The increasing influence of digital technologies on various spheres of life, in particular on tourism, makes it urgent to study new approaches and directions that ensure effective promotion and promotion of tourist products and services in the online environment. The article considers such important aspects as the application of digital advertising, content marketing, social media, video and interactive content in marketing communications of tourism enterprises. In addition, the article analyzes the impact of digitalization on sales promotion and public relations of tourism enterprises, particularly paying attention to the use of digital channels such as social media and websites, which helps tourism enterprises to effectively communicate with their audiences, provide operational support and solve customer issues on public platforms. In particular, the importance of personalized marketing and the emotional connection with the audience created by influencers is characterized, as well as the importance of creating high-quality and attractive visual content to attract the attention of customers. The purpose of the article is to provide readers with an objective overview of key trends and changes in the marketing communications of tourism enterprises in connection with the digital evolution. The authors aim to emphasize the importance of using digital tools in the marketing communications system to maintain competitive advantages and successfully interact with the modern audience, ensuring the success and stable development of the tourism business. The results of the study allowed the authors to identify such important trends in the development of marketing communications of tourism enterprises in the conditions of digitalization as: increasing online presence, focusing on personalized marketing, cooperation with influencers, creation and distribution of multimedia content, use of interactive technologies, virtual and augmented reality. The general conclusion of the article indicates the need for tourism enterprises to actively adapt to the digital era and implement innovative approaches in the use of marketing communications to achieve success in the market and increase competitiveness.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

China China
1
India India
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
34
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
137
Unknown Country Unknown Country
177

Downloads

China China
140
Egypt Egypt
1
Ukraine Ukraine
141
United States United States
138
Unknown Country Unknown Country
353

Files

File Size Format Downloads
Kulyniak_mer_4_2023.pdf 361.16 kB Adobe PDF 773

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.