Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94179
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | EU international educational projects: features of implementation and economy effectiveness |
Other Titles |
Міжнародні освітні проєкти ЄС: особливості реалізації та економічна ефективність |
Authors |
Tarasenko, V.S.
|
ORCID | |
Keywords |
освітній міжнародний проект educational international project erasmus+ ефективність effectiveness рівень успішності rate of success ЄС EU Україна Ukraine рекомендації recommendations навички skills ринок праці labour market координація coordination |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94179 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Tarasenko V. S. EU international educational projects: features of implementation and economyc effectiveness : master's degree work : specialty 292 - international economic relations / research advisor Yu. M. Petrushenko. Sumy : Sumy State University, 2023. 54 p. |
Abstract |
Метою даної роботи є визначення особливостей реалізації та економічної ефективності міжнародних освітніх проектів ЄС.
Завданнями роботи є
- Визначити особливості реалізації та оцінки міжнародних освітніх проектів ЄС реалізації та оцінювання;
- Оцінити програму Еразмус+ 2015-2020 в ЄС та Україні;
- Сформувати рекомендації щодо покращення впливу програми Еразмус+ в Україні на 2021-2020 рр. в Україні на 2021-2027 рр.
Для досягнення поставленої мети і завдань було використано такі наукові методи дослідження: систематизації та узагальнення (при теоретичному обґрунтуванні - напрямів оцінювання міжнародних освітніх проєктів ЄС), порівняння (при процесі оцінювання впливу програми Еразмус+ в ЄС та чинників ефективності проектів Еразмус+), порівняння (у процесі оцінювання впливу програми Еразмус+ на ефективності проектів Еразмус+ в Україні), кореляційно-регресійний аналіз (при оцінці впливу програми Еразмус+ в ЄС та чинників ефективності проектів Еразмус+ в Україні), динамічний аналіз (при оцінці залежності результативності проектів Еразмус+ в Україні від кількості поданих заявок), порівняння (при оцінці впливу програми Еразмус+ в України від кількості поданих заявок та середнього показника успішності, програмування (при формуванні рекомендацій щодо покращення результативності Програми Еразмус+ в Україні на 2021-2021 рр.) в Україні на 2021-2027 рр.) The purpose of this work is to identify the features of implementation and economic effectiveness EU international educational projects. Objectives of this work are: - To define features of EU international educational projects implementation and assessment; - To assess Erasmus+ Programme 2015-2020 in EU and Ukraine; - To form recommendations of improving impact of Erasmus+ Programme in Ukraine, 2021-2027. To achieve this goal and objectives there were used following scientific methods of research: systematization and generalization (by theoretical justification - directions of EU international educational projects assessment), comparison (in the process of estimation impact Erasmus+ Programme in EU and factors of effectiveness Erasmus+ projects in Ukraine), correlation-regression analysis, dynamic analysis (foe estimation dependence effectiveness Erasmus+ projects in Ukraine depend on number of submitted applications and average rate of success, programming (during forming recommendations of improving impact of Erasmus+ Programme in Ukraine, 2021-2027) |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
1
China
18
Finland
1
Greece
66
India
1
Iran
1
Japan
1
Philippines
1
Poland
1
Qatar
1
Singapore
1
Slovakia
1
South Africa
1
Turkey
1
Ukraine
2
United States
239
Unknown Country
1
Downloads
Greece
131
South Africa
1
Turkey
1
United States
138
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Tarasenko_mag_rob.pdf | 529.87 kB | Adobe PDF | 272 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.