Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94180
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The impact of the education system on the country's international competitiveness and innovation potential |
Other Titles |
Вплив системи освіти на міжнародну конкурентоспроможність та інноваційний потенціал країни |
Authors |
Sliusarenko, A.D.D.
|
ORCID | |
Keywords |
система освіти education system інновації innovation конкурентоспроможність competititveness соціально-економічний розвиток socio-economic development дистанційне навчання distance learning covid-19 війна war |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94180 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Sliusarenko A. D. D. The impact of the education system on the country's international competitiveness and innovation potential : master's degree work : specialty 292 - international economic relations / research advisor V. O. Shcherbachenko. Sumy : Sumy State University, 2023. 74 p. |
Abstract |
Метою дослідження є комплексний аналіз впливу системи освіти на міжнародну конкурентоспроможність та інноваційний потенціал країни.
системи освіти на міжнародну конкурентоспроможність та інноваційний потенціал країни. Воно спрямоване на виявлення ключових аспектів взаємодії освітніх процесів з економічною та інноваційною сферами економічною та інноваційною сферами для вироблення конструктивних рекомендацій щодо удосконалення цієї взаємодії. Для досягнення поставленої мети і завдань було використано такі наукові методи дослідження: аналіз статистичних даних з офіційних джерел, таких як Група Світового банку, база даних ОЕСР, а також статистичні дані сервісу Statista.
сервіс. Теоретичні та практичні розробки вітчизняних і зарубіжних дослідників також опрацьовано та проаналізовано теоретичні та практичні напрацювання вітчизняних і зарубіжних дослідників. Метод синтезу використовувався для розробки практичних рішень на основі збору та аналізу даних.
Інформаційною базою роботи є публікації у фахових періодичних виданнях, матеріали наукових всеукраїнських та міжнародних конференцій; статистичні дані та опитування, у тому числі Групи Світового банку, бази даних ОЕСР, Statista та Всесвітнього економічного форуму. The study aims to comprehensively analyse the impact of the education system on the country's international competitiveness and innovation potential. It seeks to reveal the key aspects of the interaction between educational processes and the economic and innovation spheres to develop constructive recommendations for improving this interaction. To achieve this goal and objectives there were used following scientific methods of research: the analysis of statistical data from official sources such as the World Bank Group, OECD database, and Statista statistical data service. Theoretical and practical developments of domestic and foreign researchers were also processed and analyzed. The synthesis method was used to develop practical solutions based on data collection and analysis. The information base of the work is publications in professional periodicals, materials of scientific all-Ukrainian and international conferences; statistics and surveys, including the World Bank Group, OECD database, Statista and World Economic Forum. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
Australia
533
Belgium
1
China
71984
Estonia
266
Germany
5
Hungary
1
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Pakistan
1
Philippines
71982
Singapore
1
South Africa
1
Taiwan
1
Thailand
71981
Ukraine
15186
United Kingdom
25591
United States
4784
Unknown Country
1
Downloads
China
1
Estonia
137
Germany
1
Malaysia
1
Singapore
1
Ukraine
15187
United States
71985
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sliusarenko_mag_rob.pdf | 777.25 kB | Adobe PDF | 87313 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.