Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94490
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Термінологія рекламної індустрії: особливості функціонування й перекладу
Other Titles Advertising industry terminology: peculiarities of functioning and translation
Authors Середа, А.С.
ORCID
Keywords рекламний текст
advertising text
термін
term
переклад
translation
трансформація
transformation
слоган
slogan
035 Філологія
Type Masters thesis
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94490
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Середа А. С. Термінологія рекламної індустрії: особливості функціонування й перекладу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 035 – філологія / наук. кер. О. Л. Овсянко. Суми : Сумський державний університет, 2024. 68 с.
Abstract Дипломна робота присвячена з’ясуванню специфіки перекладу рекламних текстів з англійської мови на українську, а також встановленню найпоширеніших перекладацьких граматичних та лексико-семантичних трансформацій. У процесі роботи були використані методи, що дозволили комплексно підійти до вирішення перелічених завдань: аналітично-описовий метод; порівняльний метод; метод якісно-кількісної обробки матеріалів. У ході дослідження було встановлено, що використання лексичних і синтаксичних засобів виразності допомагає зробити слоган соціальної реклами яскравішим.
The master’s thesis is devoted to clarifying the specifics of translating advertising texts from English into Ukrainian, as well as identifying the most common translation grammatical and lexical-semantic transformations. The following methods were used to comprehensively approach the solution of the above tasks: analytical and descriptive method, comparative method, and method of qualitative and quantitative processing of materials. The study showed that using lexical and syntactic means of expression helps to make the slogan of social advertising more vivid.
Appears in Collections: Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ІФСК)

Views

China China
102
Germany Germany
2616
Ukraine Ukraine
5667
United States United States
34861
Unknown Country Unknown Country
43580

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
547
Germany Germany
17431
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
5668
United States United States
34864
Unknown Country Unknown Country
43581

Files

File Size Format Downloads
Sereda_masters_thesis.pdf 876.8 kB Adobe PDF 102094

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.