Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94490
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Термінологія рекламної індустрії: особливості функціонування й перекладу |
Other Titles |
Advertising industry terminology: peculiarities of functioning and translation |
Authors |
Середа, А.С.
|
ORCID | |
Keywords |
рекламний текст advertising text термін term переклад translation трансформація transformation слоган slogan 035 Філологія |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94490 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Середа А. С. Термінологія рекламної індустрії: особливості функціонування й перекладу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 035 – філологія / наук. кер. О. Л. Овсянко. Суми : Сумський державний університет, 2024. 68 с. |
Abstract |
Дипломна робота присвячена з’ясуванню специфіки перекладу рекламних текстів з англійської мови на українську, а також встановленню найпоширеніших перекладацьких граматичних та лексико-семантичних трансформацій.
У процесі роботи були використані методи, що дозволили комплексно підійти до вирішення перелічених завдань: аналітично-описовий метод; порівняльний метод; метод якісно-кількісної обробки матеріалів. У ході дослідження було встановлено, що використання лексичних і синтаксичних засобів виразності допомагає зробити слоган соціальної реклами яскравішим. The master’s thesis is devoted to clarifying the specifics of translating advertising texts from English into Ukrainian, as well as identifying the most common translation grammatical and lexical-semantic transformations. The following methods were used to comprehensively approach the solution of the above tasks: analytical and descriptive method, comparative method, and method of qualitative and quantitative processing of materials. The study showed that using lexical and syntactic means of expression helps to make the slogan of social advertising more vivid. |
Appears in Collections: |
Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ІФСК) |
Views
China
102
Germany
2616
Ukraine
5667
United States
34861
Unknown Country
43580
Downloads
China
1
Czechia
1
France
547
Germany
17431
Netherlands
1
Ukraine
5668
United States
34864
Unknown Country
43581
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sereda_masters_thesis.pdf | 876.8 kB | Adobe PDF | 102094 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.