Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94497
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The role of proverbs in developing students’ communicative and cultural competence |
Authors |
Carvalho, K.S.
Ovsianko, Olena Leonidivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0334-4891 |
Keywords |
комунікативна компетентність communicative competence культурна компетентність cultural competence викладання іноземної мови teaching of foreign language вивчення іноземної мови acquisition of foreign language міжкультурна комунікація cross-cultural communication прислів'я proverb |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94497 |
Publisher | Baltic International Academy |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Carvalho K. S., Ovsianko O. L. The role of proverbs in developing students’ communicative and cultural competence // Proceedings of the scientific and pedagogical internship (Riga, Latvia, October 2 – November 12, 2023). Riga, Latvia : Baltic International Academy, 2023. P. 11-14. |
Abstract |
Взаємозв'язок між мовою та культурою є очевидним при вивченні прислів'їв різних мов. Мета цього дослідження полягає у розкритті ролі прислів'їв під час вивчення іноземних мов. Прислів'я - це комунікативні одиниці, невеликі тематичні тексти. Вони не мають заголовка, є автономними і являють собою конденсат народних спостережень. Загальновідомо, що прислів'я та й інші образні вирази мови відіграють важливу роль у міжкультурному спілкуванні. З огляду на це, представленість прислів'їв у навчальних підручниках є вагомою складовою успішного опановування іноземної мови. The interlacement between language and culture becomes apparent when proverbs from different languages are analyzed. This paper aims to discuss the role of proverbs in the teaching and learning of a foreign language. Proverbs are communicative units, small topical texts. They don't have a title; they are autonomous and represent the condensation of people's observations. There is clear evidence that proverbs and other figurative language play an essential role in intercultural communication and language teaching. Therefore, the coursebooks should include proverbs as part of the foreign language curriculum. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
1
Germany
99
Indonesia
1
Japan
1
Turkey
1
Ukraine
312
United States
311
Unknown Country
1
Uzbekistan
1
Downloads
China
1
Germany
100
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
1
United States
308
Unknown Country
1
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Carvalho_communicative_competence.pdf | 292.99 kB | Adobe PDF | 414 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.