Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94591
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Удосконалення системи якості надання адміністративних послуг (на прикладі Управління Державної міграційної служби України в Сумській області) |
Authors |
Майборода, Т.А.
|
ORCID | |
Keywords |
адміністративна послуга електронна послуга органи виконавчої влади управління центри надання адміністративних послуг якість надання послуг administrative service electronic service bodies executive power management centers for the provision of administrative services quality of service provision |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94591 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Майборода Т. А. Удосконалення системи якості надання адміністративних послуг (на прикладі Управління Державної міграційної служби України в Сумській області) : робота на здобуття освітнього ступеня магістра : спец. 281 – публічне управління та адміністрування / наук. кер. В. В. Сулим. Суми : Сумський державний університет, 2023. 48 с. |
Abstract |
Актуальність роботи полягає в тому, що не зважаючи на реформи, що вже відбулись у сфері надання послуг, проблема побудови ефективної системи управління якістю потребує пошуку нових підходів та стандартів для її вирішення. У роботі розглянуто теоретичні основи та особливості функціонування системи якості надання адміністративних послуг (на прикладі Управління Державної міграційної служби України в Сумській області). Досліджено теоретичні засади системи управління якістю адміністративних послуг; здійснено аналіз стану та методів оцінювання якості адміністративних послуг на сучасному етапі; розроблено пропозиції щодо удосконалення системи якості надання послуг органами виконавчої влади. The relevance of the work lies in the fact that despite the reforms that have already taken place in the field of service provision, the problem of building an effective quality management system requires finding new approaches and standards for its solution. The paper examines the theoretical foundations and features of the functioning of the quality system for the provision of administrative services (on the example of the Office of the State Migration Service of Ukraine in the Sumy region). The theoretical foundations of the quality management system of administrative services have been studied; an analysis of the state and methods of assessing the quality of administrative services at the current stage was carried out; proposals for improving the quality system of service provision by executive authorities were developed. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
China
1
Germany
1
Singapore
27
Ukraine
7
United States
62
Downloads
China
1
Singapore
1
Ukraine
24
United States
26
Unknown Country
103
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Maiboroda_mag_rob.pdf | 653.76 kB | Adobe PDF | 155 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.