Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94690
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Адміністративно-процесуальна складова заборони політичної партії в Україні |
Authors |
Kolesnikova, Mariia Viktorivna
Шеїн, Д |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3060-158X |
Keywords |
адміністративний процес administrative process політична партія political party процедура заборони prohibition procedure процесуальна форма procedural form інстанційна юрисдикція instance jurisdiction |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94690 |
Publisher | ДВНЗ “Ужгородський національний університет” |
License | In Copyright |
Citation | Колеснікова М.В., Шеін Д.С. Адміністративно-процесуальна складова заборони політичної партії в Україні // Аналітично - порівняльне правознавство. 2023. № 1. С. 340-344. |
Abstract |
Стаття присвячена дослідженню питання адміністративно-процесуальної складової заборони політичних партій в Україні. Повномасштабне вторгнення росії стало точкою екстремуму для активізації заходів із забезпечення державної та національної безпеки України, у тому числі шляхом унеможливлення діяльності проросійських політичних сил. Практика заборони функціонування та діяльності політичних партій є одним із механізмів захисту суверенітету та традиційно належить до інструментарію войовничої демократії (militant democracy).
Наголошено, що правова основа процедури заборони політичних партій була сформована відносно нещодавно та під впливом воєнного стану (Закон України № 2243-IX від 03.05.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони політичних партій).
Резюмовано, що у зв'язку з великою політичною та соціальною значущістю що адміністративні справи про заборону політичної партії інстанційно належить до підсудності апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає місто Київ.
Констатовано, що наразі правова природа розглядуваної процедури багато в чому залишається неоднозначною, зокрема в частині підстав для відкриття провадження й звернення з адміністративним позовом для заборони політичної партії, а також механізмів судового розгляду й повноважень суду при вирішенні такої справи (щодо заборони та передачі майна партії у власність держави). Адміністративне провадження відносно заборони політичної партії є специфічним і характеризується низкою різноманітних відмінностей у порівнянні із загальними засадами адміністративного провадження в суді. Заборона політичної партії під час судового розгляду є публічним процесом із обов’язковим залученням Верховної Ради України та Міністерства юстиції України до легалізації цього адміністративного провадження. The article is devoted to the study of the issue of the administrative-procedural component of the ban on political parties in Ukraine. The full-scale invasion of Russia became the point of extremum for intensifying measures to ensure the state and national security of Ukraine, including by disabling the activities of pro-Russian political forces. The practice of banning the functioning and activities of political parties is one of the mechanisms for protecting sovereignty and traditionally belongs to the toolkit of militant democracy. It was emphasized that the legal basis of the procedure for banning political parties was formed relatively recently and under the influence of martial law (Law of Ukraine No. 2243-IX dated 03.05.2022 «On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine Regarding the Banning of Political Parties»). It is summarized that due to the great political and social significance that administrative cases on the banning of a political party belong to the jurisdiction of the appellate administrative court in the appellate district, which includes the city of Kyiv. It was established that currently the legal nature of the procedure under consideration remains ambiguous in many respects, in particular, in terms of the grounds for opening proceedings and filing an administrative lawsuit to ban a political party, as well as the mechanisms of judicial review and the powers of the court when deciding such a case (regarding the ban and transfer of party property owned by the state). Administrative proceedings regarding the banning of a political party are specific and characterized by a number of various differences compared to the general principles of administrative proceedings in court. Prohibition of a political party during a court proceeding is a public process with the mandatory involvement of the Verkhovna Rada of Ukraine and the Ministry of Justice of Ukraine in the legalization of this administrative proceeding. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
China
1
Ukraine
7
United States
29
Downloads
China
1
France
1
Ukraine
29
United States
28
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kolesnikova_Administrativno_prozesualnij.pdf | 187.99 kB | Adobe PDF | 59 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.