Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94712
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Зарубіжні моделі адміністративної юстиції на прикладі Австралії, Італії і Швейцарії |
Other Titles |
Foreign models of administrative justice on the example of Australia, Italy and Switzerland |
Authors |
Kolesnikova, Mariia Viktorivna
Кучмістенко, О.В. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3060-158X |
Keywords |
адміністративна юстиція administrative justice моделі адміністративної юстиції models of administrative justice адміністративне правосуддя administrative justice публічна адміністрація public administration спеціалізовані суди specialized courts |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94712 |
Publisher | Видавничий дім «Гельветика» |
License | In Copyright |
Citation | Колеснікова М. В., Кучмістенко О. В. Зарубіжні моделі адміністративної юстиції на прикладі Австралії, Італії і Швейцарії // Юридичний науковий електронний журнал. 2022. №3. С.164-167. |
Abstract |
Інститут адміністративної юстиції є важливим правовим явищем сучасності. Адміністративну юстицію можна розглядати як діяльність спеціальних адміністративних судів або квазісудових органів, на які покладена функція вирішення адміністративних спорів, що виникають на ґрунті неправомірних дій, рішень або бездіяльності органів виконавчої влади. Звісно, нині не всі країни пішли шляхом створення спеціальних судових органів, існують і такі у яких контроль за діяльністю виконавчої влади здійснюють суди загальної юрисдикції. Загалом, більшість авторів виділяють дві моделі введення адміністративної юстиції – континентальну й англосаксонську, але кілька основних моделей не виключають існування і інших. Так, деякі вчені-адміністративісти говорять про функціонування східноєвропейської,
азіатської форми тощо. Моделі адміністративного правосуддя дають можливість проаналізувати, яка країна та яким способом впливає на втілення можливості особи захистити свої права та законні інтереси під час виникнення адміністративного спору. У статті було проаналізовано досвід ведення адміністративної юстиції на прикладі Австралії, Італії та Швейцарії. Австралійський Союз є представником
англосаксонської моделі юстиції, яка є досить складним та багаторівневим механізмом захисту прав громадян від порушень зі сторони виконавчої влади в цій країні. Італійська Республіка відноситься до континентальної моделі, де органи адміністративної юстиції сформувалися в окрему гілку правосуддя. Також існує ряд спеціалізованих адміністративних судів, які якісно забезпечують можливість грома-
дять захищати свої права. Швейцарія представляє романо-германський тип правової сім’ї, тому її також відносять до континентальної моделі ведення адміністративної юстиції. У Швейцарській Конфедерації прийнято ряд нормативно-правових актів, які регулюють адміністративне правосуддя на федеральному рівні, а також діяльність органів юстиції регулюється і на рівні кантонів, у яких можуть створюватися спеціалізовані адміністративні суди. На нашу думку, проаналізований зарубіжний досвід може стати у нагоді під час формування сучасної української моделі адміністративної юстиції, адже адміністративне правосуддя виступає важливим атрибутом правової країни. The Institute of Administrative Justice is an important legal phenomenon today. Administrative justice can be considered as the activity of special administrative courts or quasi-judicial bodies, which are responsible for resolving administrative disputes arising from illegal actions, decisions or inaction of the executive branch. Of course, not all countries have now followed the path of creating special judicial bodies, and there are some in which the executive branch is controlled by courts of general jurisdiction. In general, most authors distinguish two models of administrative justice - continental and Anglo-Saxon, but several basic models do not exclude the existence of others. Yes, some administrative scholars talk about the functioning of Eastern European, Asian forms and so on. Models of administrative justice make it possible to analyze which country and in what way influences the realization of a person's ability to protect their rights and legitimate interests in the event of an administrative dispute. The article analyzes the experience of administrative justice on the example of Australia, Italy and Switzerland. The Union of Australia is a representative of the Anglo-Saxon model of justice, which is a rather complex and multi-level mechanism for protecting the rights of citizens from violations by the executive branch in this country. The Italian Republic belongs to the continental model, where the administrative judiciary was formed into a separate branch of justice. There are also a number of specialized administrative courts that provide high-quality opportunities for citizens to defend their rights. Switzerland is a Romano-Germanic type of legal family, so it is also part of the continental model of administrative justice. The Swiss Confederation has adopted a number of regulations governing administrative justice at the federal level, and the activities of the judiciary are also regulated at the cantonal level, where specialized administrative courts can be established. In our opinion, the analyzed foreign experience can be useful in the formation of the modern Ukrainian model of administrative justice, because administrative justice is an important attribute of the rule of law |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
Germany
1
Mongolia
1
Singapore
1
Ukraine
28
United States
13
Unknown Country
1
Downloads
Germany
1
Japan
1
Ukraine
14
United Kingdom
1
United States
25
Unknown Country
47
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kolesnikova_administrative_justice.pdf | 333.52 kB | Adobe PDF | 89 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.