Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94784
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The leader’s reputation as an indicator of organizational performance |
Other Titles |
Репутація лідера як індикатор ефективності організації |
Authors |
Rekunenko, Ihor Ivanovych
Mayboroda, Tetyana Balahurovska, Inna Oleksiivna Adamu, A. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-1558-629X http://orcid.org/0000-0002-4547-5822 http://orcid.org/0000-0003-3642-9506 |
Keywords |
лідер репутація лідера управління репутацією лідера leader leader’s reputation management of leader’s reputation |
Type | Article |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94784 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Rekunenko, I., Mayboroda, N., Balahurovska, I. & Adamu, A. (2023). The leader’s reputation as an indicator of organizational performance. Visnyk of Sumy State University. Economy Series, 7(3), 7–13. https://doi.org/10.21272/1817- 9215.2023.3-01 |
Abstract |
В конкурентному економічному середовищі репутація лідера є важливою частиною успішності організації та
впливає на сприйняття компанії різними зацікавленими сторонами. Репутація лідера формується через дії та
рішення керівництва, враховуючи різноманітні управлінські підходи. У статті досліджена нагальна проблема
формування та управління репутацією лідера в сучасних умовах економічної нестабільності та посиленої
конкуренції на ринку. Автори аналізують різні елементи, що визначають репутацію лідера, такі як його
професійна етика, здатність приймати рішення в умовах невизначеності, здатність створювати мотивуюче
середовище для співробітників тощо. Дослідження зосереджено на вивченні взаємозв'язку між репутацією лідера
та успішністю діяльності організації, де репутація лідера виступає важливим фактором, що впливає на
сприйняття компанії в цілому. Також, в роботі зазначається, що управління репутацією лідера стає важливим
елементом стратегії в умовах високої конкурентної боротьби, де кожен аспект взаємодії зі стейкхолдерами може
визначати успіх чи невдачу підприємства. В роботі розглянуто компоненти управління репутацією лідера та
поширені помилки в формуванні позитивної репутації лідера. Авторами заропоновано комплексне дослідження
ролі репутації лідера у сучасному економічному середовищі та надано практичні рекомендації щодо управління
репутацією для досягнення успіху та стабільності організації. У статті проаналізовано основні елементи впливу
репутації керівника на деякі компоненти організації, що формують ефективність підприємства. В роботі наведено
елементи репутації лідера, що безпосередньо впливають на різноманітні компоненти ефективності організації.
Стаття спрямована на розуміння та підкреслення важливості відповідальності та уважного відношення керівника
до формування позитивної репутації та сприйняття її як індикатора успішного управління та розвитку організації. The leader’s reputation is an integral part of the organization’s success and affects the company’s perception by various stakeholders in a competitive economic environment. The leader’s reputation is formed through the actions and decisions of the leadership, considering different managerial approaches. The article studies the urgent problem of forming and managing the leader’s reputation in modern economic instability and increased market competition. The authors analyze various elements that define the leader’s reputation, such as his professional ethics, ability to make decisions in conditions of uncertainty, ability to create a motivating environment for employees, etc. The study focuses on the relationship between the leader’s reputation and the organization’s success, where the leader’s reputation is an essential factor influencing the company’s perception. Also, the paper notes that managing the leader’s reputation becomes a necessary element of strategy in a highly competitive environment, where every aspect of interaction with stakeholders can determine the success or failure of the enterprise. The article considers management components of the leader’s reputation and common mistakes in forming a favorable leader’s reputation. The authors proposed a comprehensive study of the role of the leader’s reputation in the modern economic environment. They provided practical recommendations for managing reputation to achieve organizational success and stability. The article analyzes the influence of the leader’s reputation on some organizational components that form the enterprise’s efficiency. The paper provides aspects of the leader’s reputation directly affecting the organization’s effectiveness. The article emphasizes the importance of responsibility and the attentive attitude of the leader to the positive reputation formation of an organization and its perception as an indicator of successful management and development. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
Australia
1
Belgium
1
China
57
Malaysia
1
Singapore
24
Ukraine
1
United Kingdom
1
United States
113
Unknown Country
201
Downloads
China
1
France
1
Malaysia
1
United States
114
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Rekunenko_leader.pdf | 206.72 kB | Adobe PDF | 118 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.