Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94841
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Promotion of Blood Service Facilities of Ukraine in Social Networks |
Authors |
Khomenko, Liliia Mykolaivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 |
Keywords |
promotion social network blood service advertising campaigns Paid advertising blood donation |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2023 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94841 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Khomenko L. Promotion of Blood Service Facilities of Ukraine in Social Networks. // Innovations, Social and Economic Challenges : Proceedings of the 3rd International Scientific Online Conference, Sumy, May 23-24, 2023. Sumy : Sumy State University, 2023. P. 88-89. |
Abstract |
Соціальні мережі стали частиною життя майже кожного. Більшість компаній використовують їх для просування своїх товарів і послуг. Не є винятком і служба крові України, роль якої особливо зросла з початком повномасштабного вторгнення. Мета роботи – дослідити особливості використання соціальних мереж для популяризації ідей донорства. За п'ять років було запущено лише 30 рекламних кампаній із середньою тривалістю 2–3 дні. Це лише шість рекламних кампаній на рік на всю Україну. Рекламу показали 1,3–1,5 мільйона разів. Потенційною цільовою аудиторією є населення віком від 18 до 60 років, а це 23,5 млн осіб (за даними на початок 2022 року), що приблизно в 16 разів більше, ніж було показів реклами за п’ять років. А враховуючи те, що для виконання необхідної дії рекламне повідомлення потрібно переглянути кілька разів, то потрібно значно більше. Таким чином, можна зробити висновок про необхідність більшої маркетингової активності закладів служби крові в соціальних мережах. Social networks have become a part of almost everyone's life. Most companies use them to promote their goods and services. The blood service, the role of which especially increased with the beginning of a fullscale invasion, is no exception. The work’s aim is to investigate the specifics of using social networks to promote donation ideas. Only 30 advertising campaigns were launched in five years, with an average duration of 2–3 days. It means only six advertising campaigns per year for the whole of Ukraine. The advertisement was shown 1.3–1.5 million times.The potential target audience is the population aged from 18 to 60, which is 23.5 million people (according to data for the beginning of 2022), which is about 16 times more than there were advertising impressions in five years. And taking into account the fact that to perform the necessary action, you need to see the advertising message several times, then more is required. Thus, it is possible to conclude the need for more activity of blood service facilities in social networks. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Belgium
1
China
1
Indonesia
981
Japan
1
Singapore
1
Ukraine
255
United States
2223
Unknown Country
1
Downloads
China
1
Indonesia
1
Malaysia
1
Ukraine
256
United States
2222
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khomenko_Promotion_of_Blood.pdf | 425.93 kB | Adobe PDF | 2482 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.