Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95048
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Digital and convergent development indicators for UATV English channel in 2022-2023 |
Other Titles |
Цифрові та конвергентні показники розвитку каналу іномовлення України UATV English у 2022–2023 рр. |
Authors |
Horodenko, L.
Shtelmakh, P. |
ORCID | |
Keywords |
Україна іномовлення цифрові медіа конвергентні медіа нові медіа Ukraine international broadcasting digital media convergent media new media |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95048 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Horodenko L., Shtelmakh P. Digital and convergent development indicators for UATV English channel in 2022-2023 // Образ. 2024. Вип. 1 (44). С. 7-22. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2024.1(44)-7-22 |
Abstract |
Вступ. Іномовлення України, а саме цифровий англомовний канал UATV English,
працює з 2017 р., але найактивніший період його зростання припав на 2022–2023 рр.
із початком повномасштабного вторгнення росії в Україну. Нарощенню аудиторії до
рівня європейських та американських каналів іномовлення на YouTube сприяла світова
увага до України. Утримати залученість аудиторії упродовж тривалого часу, зберегти її
органічний приріст, про що свідчать певні цифрові та конвергентні показники, дозволило
впровадження сучасної стратегії цифрової таблоїдизації.
Мета дослідження – з’ясувати вплив цифрових та конвергентних показників розвитку
українського міжнародного каналу мовлення UATV English у 2022–2023 рр. на стратегічне
планування та ефективність медіаканалу.Методологія. Використано теоретичні та емпіричні методи. Вся наукова процедура
ґрунтувалася на соціально-комунікаційному підході. Опис джерел, аналіз літератури, статистичний метод, спостереження, прогнозування, історичний метод. Період дослідження
– із січня 2022 р. по січень 2024 р. Необхідні дані були зібрані з відкритих джерел, сайтів
цифрової аналітики та платформ соціальних медіа, а також надані редакцією UATV English.
Результати. Наявні дані дозволяють оцінити ефективність поточної медіастратегії
UATV English на основі цифрових показників (як відкритих джерел, так і внутрішніх
показників), сформулювати висновки та рекомендації щодо взірцевої медіастратегії, а
також закласти підґрунтя для майбутніх поглиблених досліджень системи іномовлення
України після лютого 2022 р.
Висновки. Незважаючи на те що в другій половині 2023 р. увага світової спільноти
була переключена з України на Близький Схід, редакції UATV English вдалося зберегти високий рівень залученості аудиторії, а також забезпечити її природний приріст завдяки таблоїдним підходам до дизайну контенту, використанню доступних інструментів для залучення, аналізу запитів аудиторії та відповідей на них актуальним тематичним контентом.
Однак все ще є простір для стандартизації та створення єдиної та зразкової медіастратегії
та дизайну контенту, щоб відповідати актуальним потребам аудиторії. Introduction. International broadcasting of Ukraine, namely the digital UATV English channel, has been active since 2017, but the most active period of rapid growth happened in 2022–2023 with the onset of Russia’s full-scale invasion of Ukraine. World attention allowed for a natural audience growth to the level of long-standing European and American international broadcasting YouTube channels. Implementing a modern strategy of digital tabloidisation kept the audience involved over time, and the channel maintained periodic natural audience growth, which is evidenced by certain digital and convergent indicators. Relevance of the study. Purpose of the research – research into the digital and convergent indicators of the development of the Ukrainian international broadcasting channel UATV English in 2022–2023 in order to understand their impact on strategic planning and efficiency of the media channel in the current information landscape. Methodology. Theoretical and empirical methods were used. The entire scientific procedure was based on a socio-communication approach. Source description, literature analysis, statistical method, observation, forecasting, historical method. The research period is from January 2022 to January 2024. The necessary data were collected from open-source digital analytics websites and social media platforms, as well as provided by the editorial team of UATV English itself. Results. The available data allow us to assess the efficiency of the current media strategy, implied by UATV English, based on digital indicators (both open-source and inside metrics), formulate conclusions and recommendations for an exemplary media strategy and lay ground for future in-depth research of Ukraine’s international broadcasting system after February 2022. Conclusions. Although the period of global attention has been diverted from Ukraine to the Middle East in the second half of 2023, the UATV English editorial team managed to maintain a high level of audience involvement, alongside providing natural growth of the audience through implying tabloid approaches to content design, using available tools for user engagement, analysing the demand of the audience and answering it with appropriate thematic content. However, there’s still room for standardising and establishing a single and exemplary media strategy and content design to meet the contemporary needs of the audience. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Bulgaria
1
China
248072
Indonesia
1
Nepal
1
Nigeria
1
Thailand
1
Ukraine
13704
United Arab Emirates
1
United States
248059
Unknown Country
509868
Downloads
Austria
1
Belgium
248071
China
1
Finland
1
Germany
1
Iran
1
Japan
1
Netherlands
90
United States
248073
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Horodenko_Obraz_2024_1.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | 496241 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.