Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95088
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Consumer Behaviour: Impact of Social and Environmental Sustainability |
Other Titles |
Поведінка споживачів: вплив соціальної та екологічної стійкості |
Authors |
Santoso, S.
|
ORCID | |
Keywords |
репутація бренду довіра до бренду екологічні, соціальні та корпоративні ефекти (ESG) екологічна стійкість соціальна стійкість наміри щодо покупки brand reputation brand trust environmental, social, and governance (ESG) environmental sustainability social sustainability purchase intention |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95088 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Santoso, S. (2024). Consumer Behaviour: Impact of Social and Environmental Sustainability. Marketing and Management of Innovations, 15(1), 229–240. https://doi.org/10.21272/mmi.2 024.1-17 |
Abstract |
Зростаюча значимість Цілей сталого розвитку (SDGs) відіграє ключову роль у якісному економічному
зростанні. Ці цілі окреслюють універсальну програму, що вимагає застосування та втілення її усіма
країнами, при цьому Індонезія зобов'язується адаптувати та реалізувати концепцію SDGs з метою
досягнення встановлених цілей до 2030 року. У процесі впровадження Цілей сталого розвитку Індонезія
стикається з трьома основними викликами: розробленням стратегій комунікації з громадськістю,
забезпеченням фінансування програм SDG та виробленням стратегій, що дозволяють регіонам адаптувати
SDGs у кожному місті. Серед активних зусиль споживачів в Індонезії особлива увага приділяється
проблематиці екологічної стійкості довкілля. Попри це, кількість емпіричних досліджень в Індонезії, що
вивчають ступінь зацікавленості споживачів у питаннях довкілля та їхнє ставлення до зелених продуктів,
залишається недостатньою. Глибше розуміння перцепцій та поведінки споживачів, пов'язаної з зеленими
продуктами, дозволить компаніям та урядам розробити ефективні стратегії. Це дослідження має на меті
оцінити вплив соціальної та екологічної стійкості на репутацію бренду, довіру до бренду та, в остаточному
підсумку, наміри щодо покупок. Дані для дослідження сформовано на основі опитування 196 респондентів
Спеціального регіону провінції Йог'якарта, Індонезія. Застосування методу структурного моделювання дало змогу провести тести на адекватність моделі та перевірку гіпотез щодо структурних взаємозв'язків.
Результати демонструють, що соціальна стійкість має вплив на репутацію бренду, в той час, як екологічна
стійкість не виявляє значного впливу. Репутація бренду має позитивний статистично значущий вплив на
довіру до бренду, яка, своєю чергою, суттєво впливає на наміри щодо покупок. Висновки дослідження
підкреслюють важливість усвідомлення компаніями соціальних проблем у країнах, що розвиваються, та
розробки стратегій, орієнтованих на покращення умов праці, соціальних умов у суспільстві та забезпечення
гідної заробітної плати. Такий підхід може сприяти позитивному ставленню споживачів до зелених
продуктів відповідно до Цілей сталого розвитку. Sustainability, along with the increasing importance of the Sustainable Development Goals (SDGs), is collectively a booming phenomenon in good economic development. SDGs describe a universal agenda that applies and must be implemented by all countries, and Indonesia is adopting and implementing the SDG concept to achieve it by 2030. To implement SDGs in Indonesia, there are three challenges that must be faced, namely, communication strategies to the community, financing for implementing SDG programs, and strategies for preparing regions to adopt SDGs in each city. One of the efforts currently being intensified by consumers in Indonesia is consumer concern for the sustainability of the environment where they live. To date, there is still little empirical research in Indonesia about how far consumers care about the environment and their perceptions of green products. By knowing their perceptions and behaviours related to green products, companies and governments will be able to formulate appropriate strategies. The purpose of this research is to determine the impact of social sustainability and environmental sustainability on brand reputation, brand trust, and ultimately purchase intention. Using survey methods and purposive random sampling techniques to collect respondents, 196 respondents in the Special Region of Yogyakarta Province, Indonesia, were given a questionnaire on the respondents’ opinions of the five construct variables above. After applying the structural equation modelling technique, goodness of fit tests and structural relationship hypothesis tests were carried out. The results show that social sustainability affects brand reputation, but environmental sustainability does not significantly influence brand reputation. Brand Reputation positively and significantly affects Brand Trust, and ultimately, Brand Trust significantly influences Purchase Intention. The implication of this research is the need for companies to be aware of social problems in developing countries and develop strategies that pay more attention to workers, social conditions in society, and decent wages so that consumer attitudes can become more positive towards green products and their support for the SDGs becomes more real. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
1
Germany
1914
India
352
Indonesia
1921
Iran
1
Japan
1
Romania
1
Slovakia
958
South Korea
1
Sweden
1
Ukraine
49
United Kingdom
1
United States
351
Unknown Country
17
Vietnam
177
Downloads
Germany
1
Ghana
1
India
1920
Indonesia
1922
Iran
46
South Korea
1
Turkey
1
United Kingdom
1
United States
1913
Unknown Country
1
Vietnam
176
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Santoso_mmi_1_2024.pdf | 467.59 kB | Adobe PDF | 5983 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.