Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95089
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | How VLOG Promotion Content Influences Consumer Attitudes |
Other Titles |
Вплив просування відеоблогу на споживчі уподобання |
Authors |
Jiang, L.
Yukio, K. |
ORCID | |
Keywords |
відеоблогери відеоблоги соціальні медіа реклама споживчі уподобання модель ABC video bloggers video blogs social media advertisements promotional strategies consumer attitudes ABC model |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95089 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Jiang, L., & Yukio, K. (2024). How VLOG Promotion Content Influences Consumer Attitudes. Marketing and Management of Innovations, 15(1), 241–251. https://doi.org/10.21272/mmi.2 024.1-18 |
Abstract |
З розвитком інтернет-технологій та зростанням кількості соціальних медіаплатформ споживачі отримали
можливість розповсюджувати відеоконтент через безліч онлайн-каналів. Відеоблог (vlog) – це онлайндокументальний формат відео, який використовують відеоблогери (video bloggers), щоб записувати своє
щоденне життя та ділитися своїм досвідом користування різними продуктами. Відеоблогери, які активно
публікують власний відеоконтент у соціальних медіа, демонструють зростаючу популярність. Використання
відеоблогів для розповсюдження інформації про продукти виявилося предметом широкого інтересу, що
призвело до включення їх у маркетингові стратегії компаній як важливої складової маркетингового міксу. Однак,
на сьогоднішній день, фактори, які впливають на споживчі уявлення під час перегляду відеоблогів, залишаються
невизначеними. Метою цієї статті є емпіричне дослідження факторів, що впливають на споживчі уявлення щодо
контенту просування відеоблогів. Ця стаття базується на теорії моделі уявлень ABC, а дані, зібрані за допомогою
онлайн-опитування китайських споживачів, були проаналізовані для статистичного підтвердження
взаємозв'язку між намірами покупки споживачів та факторами, пов'язаними з контентом відеоблогів. В рамках
даного дослідження пояснювальними змінними було обрано: довіра до відеоблогу, популярність відеоблогера,
особиста привабливість відеоблогера, розуміння рекламованих продуктів відеоблогера, контент відеоблогу та
частота взаємодії між відеоблогером та фанатами. Емпіричні результати засвідчили, що дві інтермедіативні
змінні, пов'язані з відеоблогером (пізнавання та емоції), мали позитивний вплив. Крім того, лише три ключові
фактори значно впливали на споживчі уявлення щодо просування відеоблогів. Ці фактори охоплюють розуміння
рекламованих продуктів відеоблогера, контент відеоблогу та частоту взаємодії між відеоблогером та фанатами.
Для майбутніх просувань відеоблогів рекомендується збільшити знання відеоблогера про продукт та його
доступність. Для створення привабливого відеоконтенту слід акцентувати увагу на підвищенні його
розважальної цінності, встановленні особистих зв'язків з глядачами та сприянні його поширенню. Крім того,
відеоблогер повинен активно спілкуватися з відданими фанатами, надавати пріоритет цінним коментарям
фанатів та сприяти гармонійним відносинам. Дослідження показало, що просування відеоблогів є ефективним
інструментом для різних брендів і послуг. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними при
створенні привабливого контенту для різних брендів і послуг. As Internet technology continues to advance and as various social media platforms proliferate, consumers have gained the ability to distribute video content across a multitude of online channels. A vlog (video blog) is an online video documentary format used by vloggers (video bloggers) to record their daily lives and share their experiences with various products. In recent years, Vloggers who publish vlogs on social media have gained increasing popularity. The use of vlogs to convey product information has received widespread attention, leading an increasing number of companies to consider them part of their marketing mix and actively incorporate them into their marketing strategies. However, it is still unclear which factors influence consumer attitudes while watching vlogs. Therefore, it has become a focus of attention in both academia and the business world to clarify how vlog promotion content influences consumer attitudes and to use vlog promotion to improve consumer attitudes, thereby increasing consumers’ purchase intentions and achieving brand promotion objectives. The purpose of this paper is to empirically investigate the factors that influence consumer attitudes towards vlog promotion content. This article is based on the ABC attitude model theory, and data collected through an online questionnaire survey of Chinese consumers were analysed to statistically verify the relationship between consumers' purchase intentions and factors related to vlog content. The predictor variables included trust in vlog, vlogger popularity, vlogger personal appeal, understanding of vlogger advertised products, vlog content, and frequency of interaction between vlogger and fans. Path analysis revealed that two intermediate variables related to vlogger (cognition and emotion) had a positive impact, and a model was constructed to further examine their influence on consumer behaviour (dependent variable). The research findings of this study reveal that three key factors significantly influence consumer attitudes towards vlog promotion. These factors encompass the understanding of vlogger's advertised products, vlog’s content, and the frequency of interaction between vlogger and fans. For future vlog promotions, it is recommended to augment the vlogger's product knowledge and approachability. To create captivating vlog content, emphasis should be placed on enhancing its entertainment value, establishing personal connections with viewers, and encouraging shareability. Moreover, the vlogger should actively engage with dedicated fans, prioritize valuable fan comments, and foster harmonious relationships. Furthermore, the findings of this study demonstrate the effectiveness of vlog promotion for various brands and services, providing valuable insights into the content of promotional activities for different brands and services. This highlights the strategic significance of vlog promotion and its relevance in guiding promotional strategies. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
870691
Brazil
1
China
870699
Hong Kong SAR China
1
Indonesia
1
Italy
1
Japan
870697
Malaysia
12104
Netherlands
1
New Zealand
614
Nigeria
1
Pakistan
139383
Philippines
3507
Romania
1
Russia
139394
Singapore
1
Thailand
1
Ukraine
18116
United Kingdom
870696
United States
139386
Unknown Country
139392
Vietnam
1
Downloads
China
870700
Egypt
6087
Germany
1
India
1
Japan
928
Malaysia
6091
New Zealand
1
Poland
3508
Thailand
1
Ukraine
6088
United Arab Emirates
1
United States
870694
Unknown Country
616
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Jiang_mmi_1_2024.pdf | 522.02 kB | Adobe PDF | 1764717 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.