Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95122
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинг у сфері медицини: трансформації каналів комунікацій із пацієнтами під впливом пандемії COVID-19
Other Titles Medical marketing: transformation of patient communication channels under the influence of the COVID-19 pandemic
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
Ziabina, Yevheniia Anatoliivna  
Малик, Р.А.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
http://orcid.org/0000-0003-0832-7932
Keywords маркетинг медичних послуг
medical services marketing
комунікації у сфері охорони здоров’я
communications in healthcare
сучасні цифрові технології
modern digital technologies
репутація медичного закладу
reputation of medical organization
вплив пандемії коронавірусу
COVID pandemic influence
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95122
Publisher Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
License In Copyright
Citation Летуновська Н. Є., Зябіна Є. А., Малик Р. А. Маркетинг у сфері медицини: трансформації каналів комунікацій із пацієнтами під впливом пандемії COVID-19 // Інфраструктура ринку. 2023. № 75. С. 102-107. https://doi.org/10.32782/infrastruct75-18.
Abstract У статті піднімається питання трансформаційних процесів у галузі медицини, які відбулися під впливом пандемії коронавірусу 2020–2022 рр. На сьогодні актуалізоване питання зростаючих очікувань пацієнтів щодо якості надання медичних послуг закладами охорони здоров’я України. Для підвищення якості надання послуг медичними закладами авторами пропонуються стратегії та методи маркетингу як важливі складові конкурентної боротьби на медичному ринку. Досліджено сутність та основні аспекти щодо використання офлайн та онлайн-інструментарію маркетингу в сфері медицини. Детально проаналізовано процес здійснення маркетингової діяльності закладами охорони здоров’я. Визначений перелік інструментів маркетингу, які стали найбільш затребуваними на ринку та які в умовах дії дестабілізувальних факторів спроможні зрівняти ефективність їх використання як для задоволення потреб медичних закладів, так і інтересів пацієнтів цих закладів.
The article raises the issue of transformational processes in the field of medicine that took place under the influence of the coronavirus pandemic in 2020-2022. Today, the issue of growing patient expectations regarding the quality of medical services provided by healthcare institutions of Ukraine is topical. To improve the quality of services provided by medical institutions, the authors propose marketing strategies and methods as important components of competition in the medical market. The essence and main aspects of the use of offline and online marketing tools in the field of medicine were studied. The process of marketing activities by health care institutions is analyzed in detail. The list of marketing tools that have become the most in demand on the market and which, under the influence of destabilizing factors, are able to equalize the effectiveness of their use both to meet the needs of medical institutions and the interests of patients of these institutions is defined.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Ukraine Ukraine
133
United States United States
310
Unknown Country Unknown Country
891

Downloads

Belgium Belgium
1
Germany Germany
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
172
United States United States
311
Unknown Country Unknown Country
892

Files

File Size Format Downloads
Letunovska_medical_services.pdf 257.85 kB Adobe PDF 1378

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.