Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95126
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | E-business as a component of information economy: evolution and future challenges |
Authors |
Letunovska, Nataliia Yevhenivna
Rybina, Olena Ivanivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-8207-9178 |
Keywords |
електронний бізнес electronic business інформаційна економіка information economy дистанційне навчання в університеті distance learning at university міжнародна електронна торгівля international electronic trading онлайн-присутність компанії online presence for a company Internet електронна комерція e-commerce |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95126 |
Publisher | |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Letunovska N., Rybina O. E-business as a component of information economy: evolution and future challenges. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association (IBIMA), ISBN: 978-0-9998551-4-0, 1-12 April 2020, Seville, Spain, p. 7854-7872. |
Abstract |
Сучасний розвиток електронного бізнесу розглядається з точки зору його як складової інформаційної економіки. Досліджено теоретичні основи визначення понять сфери Інтернету. Розвиток Інтернету автори розглядають на трьох рівнях. Також наведено рівні електронної економічної діяльності. Проаналізовано основні цілі створення онлайн-бізнесу. У статті наведено статистичні дані щодо рівня розвитку електронного середовища в Україні. Наголошується, що UAnet або інтернет-сегмент українською є одним з найпоширеніших мовних сегментів в Інтернеті. Сайти українською мовою складають значну частину глобальної мережі. Водночас серед найпопулярніших українських сайтів лише кілька сайтів, основною мовою яких є українська. Автори приділяють увагу розгляду розвитку хмарних сервісів. Вони зазначають, що Інтернет надає можливості для розвитку діяльності, яка традиційно сприймалася як офлайн, зокрема освітньої сфери. Матеріал статті підтверджує великий потенціал українських розробок в Інтернет-середовищі. Наведено приклади вдалих технологічних рішень вітчизняних розробників. Автори стверджують, що електронне середовище значно полегшує роботу бізнесу з потенційними споживачами та створює можливості для легшого входження на ринок для нових гравців. Автори дійшли висновку, що еволюція електронного бізнесу в Україні вже пройшла ряд етапів, але все ще перебуває в стадії зростання. Цей ринок готовий до радикальних інновацій. Modern development of e-business is considered from the point of view of it as a component of information economy. Theoretical background of Internet sphere concepts definitions is investigated. The development of the Internet is considered by the authors at three levels. Levels of e-economic activity are listed too. The main goals of online business creation are analyzed. The article contains statistics on the level of electronic environment development in Ukraine. It is stressed that UAnet or Internet segment in Ukrainian is among the most common language segments on the Internet. Websites in Ukrainian make up a significant part of the global network. At the same time, among the most popular Ukrainian websites, there are only few sites which main language is Ukrainian. The authors pay attention to consideration of cloud services development. They note that the Internet provides opportunities for the development of activities that have traditionally been perceived as offline, in particular the educational field. The material of the article confirms the great potential of Ukrainian developments in the Internet environment. Examples of successful technological solutions of domestic developers are listed. The authors state that electronic environment greatly facilitates the work of businesses with potential consumers and creates opportunities for easier entry into the market for new players. The authors draw conclusions that the evolution of e-business in Ukraine has already passed a number of stages, but is still in a stage of growth. This market is ready for radical innovations. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Ukraine
8
United Kingdom
15
United States
16
Unknown Country
42
Downloads
China
1
Taiwan
1
Ukraine
8
United Kingdom
1
United States
40
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Letunovska_information_economy.pdf | 303.96 kB | Adobe PDF | 51 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.