Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95147
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | New educational methods of shaping human capital for the conditions of digital transformations and postwar recovery |
Authors |
Melnyk, Leonid Hryhorovych
![]() Kubatko, Oleksandr Vasylovych ![]() Dehtyarova, Iryna Borysivna ![]() Lepeyko, T.I. Kovalov, Bohdan Leonidovych ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-7824-0678 http://orcid.org/0000-0001-6396-5772 http://orcid.org/0000-0003-4615-0437 http://orcid.org/0000-0002-1900-4090 |
Keywords |
людський капітал human capital цифрова трансформація digital transfromation соціально-економічний розвиток socio-economic development післявоєнне відновлення postwar recovery інноваційні методи навчання innovative teaching methods |
Type | Book chapter |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95147 |
Publisher | Primedia eLaunch |
License | Copyright not evaluated |
Citation | New educational methods of shaping human capital for the conditions of digital transformations and postwar recovery / L. H. Melnyk et al. // Modern foundations of economics, management and tourism : collective monograph. Boston : Primedia eLaunch, 2022. Р. 373-382. |
Abstract |
Сучасний соціально-економічний розвиток суспільства та його перехід до індустрій 3.0 і 4.0 та повоєнне відновлення потребують використання нових інноваційних методів і технологій для викладання та навчання. Зокрема, поглиблені знання для студентів економічних спеціальностей дозволяють майбутнім фахівцям бути більш конкурентоспроможними на ринку праці. Поняття «інноваційні методи навчання» є багатокомпонентним, оскільки об’єднує нові практичні підходи до успішного освітнього процесу (набуття, передачі та виробництва знань). Це сприяє інтенсифікації та модернізації навчання та розвиває творчі стратегії та особистісний потенціал випускників. Modern socio-economic development of society and its transition to Industries 3.0 and 4.0 and postwar recovery requires using new innovative methods and technologies for teaching and learning. In particular, in-depth knowledge for students of economic specialties allows future specialists to be more competitive in the labor market. The concept of "innovative teaching methods" is multicomponent because it combines new practical approaches to successful educational processes (acquisition, transmission, and knowledge production). It contributes to the intensification and modernization of learning and develops creative strategies and the personal potential of graduates. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1

1

1

16

235

184

879
Downloads

1

33

238
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Melnyk_postwar_recovery.pdf | 1.81 MB | Adobe PDF | 272 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.