Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95155
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Гейміфікація процесу навчання іноземної мови студентів медичних спеціальностей: теоретичні засади та практичні аспекти
Other Titles Gamification of Foreign Language Learning Process for Medical Students: Theoretical Foundations and Practical Aspects
Authors Symonenko, Nataliia Oleksandrivna  
Mikhno, Svitlana Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2994-3574
http://orcid.org/0000-0002-8307-1028
Keywords гейміфікація
gamification
медичні ЗВО
medical institutions of higher education
іноземні мови
foreign languages
активність студентів
student activity
мотивація
motivation
навчальні платформи
educational platforms
рольова гра
role-playing game
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95155
Publisher Видавнича група "Наукові перспективи"
License Copyright not evaluated
Citation Симоненко Н. О., Міхно С. В. Гейміфікація процесу навчання іноземної мови студентів медичних спеціальностей: теоретичні засади та практичні аспекти // Перспективи та інновації науки. 2024. No 4(38). С. 667–678. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-4(38)-667-678
Abstract У дослідженні розглянуто актуальність використання гейміфікації в медичній освіті, зокрема у процесі вивчення іноземних мов студентами медичних ЗВО. Автори провели аналіз теоретичних аспектів гейміфікації та її практичного застосування у навчальному процесі з метою поліпшення навчання студентів медичних спеціальностей. У статті детально розглянуто вплив гейміфікації на мотивацію, активність та успішність навчання, особливо в контексті використання платформ Kahoot!, Brainscape та Duolingo для вивчення медичної термінології. Автори показують, що такий підхід сприяє покращенню рівня володіння іноземною мовою та збільшенню мотивації студентів до вивчення медичних термінів. Виявлено принципи успішного застосування гейміфікації в процесі викладання іноземних мов в медичній освіті. У роботі також розглядається застосування ролевих ігор у навчанні іноземних мов, що дозволяє студентам отримати практичні навички, близькі до реальних умов медичної практики. Загалом, стаття пропонує комплексний підхід до використання гейміфікації в медичній освіті з метою забезпечення ефективної підготовки майбутніх медичних фахівців з високим рівнем мовної та професійної компетентності.
The study explores the relevance of gamification in medical education, particularly in the context of foreign language learning among students of medical institutions of higher education. The authors conducted an analysis of the theoretical aspects of gamification and its practical application in the educational process to enhance the learning experience of students of medical specialties. The article extensively examines the impact of gamification on motivation, activity and learning outcomes, especially concerning the use of platforms like Kahoot!, Brainscape and Duolingo for medical terminology acquisition. The authors demonstrate that such an approach contributes to improving proficiency in foreign languages and increasing students' motivation to learn medical terminology. The principles of successful gamification implementation in teaching foreign languages in medical education are identified. The study also discusses the use of role-playing games in language learning, allowing students to acquire practical skills relevant to real-life medical practice scenarios. Overall, the article proposes a comprehensive approach to integrating gamification into medical education to ensure the effective training of future medical professionals with high levels of linguistic and professional competence.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
Japan Japan
1
Ukraine Ukraine
4
United States United States
38
Unknown Country Unknown Country
92

Downloads

United States United States
47
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Symonenko_gamification.pdf 1.2 MB Adobe PDF 48

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.