Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95295
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The approach to managing corporate social and environmental responsibility in manufacturing
Authors Myroshnychenko, Yuliia Oleksandrivna  
Makarenko, Inna Oleksandrivna  
Smolennikov, Denys Olehovych  
Buriak, Anna Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0463-0347
http://orcid.org/0000-0001-7326-5374
http://orcid.org/0000-0001-8418-051X
http://orcid.org/0000-0003-2954-483X
Keywords корпоративна соціальні та екологічні відповідальність
corporate social and environmental responsibility
виробнича господарська діяльність
manufacturing economic activity
стейкхолдери
stakeholders
сталий розвиток
sustainable development
фінансова результативність
financial performance
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95295
Publisher Association for Information Communication Technology Education and Science,Serbia
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Iuliia Myroshnychenko et al. (2019). The Approach to Managing Corporate Social and Environmental Responsibility in Manufacturing TEM Journal, 8(3), 740-748.
Abstract Стаття присвячена аналізу корпоративної соціальної та екологічної відповідальності (КСЕВ) у виробничих компаніях. Застосовуються методи непараметричної статистики (коефіцієнт Фехнера та коефіцієнт рангової кореляції Спірмена) та SWOT-аналіз. Проаналізовано вибірку з 63 українських підприємств-виробників. У результаті дослідження виявлено прямий і значний зв’язок між КСЕВ діяльністю українських виробничих компаній, прозорістю і звітністю, а також їхніми доходами від продажів. Також розглядається прямий зв’язок між КСЕВ діяльністю, прозорістю та підзвітністю та їх чистим прибутком (збитком). Крім того, у статті досліджено ключові особливості виробничого сектору в Україні та бар’єри впровадження та інтеграції КСЕВ.
The paper is dedicated to the analysis of corporate social and environmental responsibility (CSER) in the manufacturing companies. The methods of nonparametric statistics (Fechner coefficient and the Spearman rank correlation coefficient) and SWOT analysis are applied. A sample comprising 63 Ukrainian manufacturing companies is analyzed. As a result of the research, which embodies direct and significant relationship between managed CSER activities by manufacturing Ukrainian companies, the transparency and accountability and their revenue from sales are presented in this paper, too. Direct relationship between CSER activities, transparency and accountability and their net profit (loss) is examined, as well. Additionally, the key peculiarities of manufacturing sector in Ukraine and barriers of CSER implementation and integration are investigated in the paper.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Czechia Czechia
1
Indonesia Indonesia
1
Japan Japan
6
Ukraine Ukraine
2
United States United States
13
Unknown Country Unknown Country
27

Downloads

Indonesia Indonesia
1
United States United States
6
Unknown Country Unknown Country
26

Files

File Size Format Downloads
Myroshnychenko_financial_performance.pdf 293.89 kB Adobe PDF 33

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.