Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95542
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Творчі домашні завдання з фізики як засіб розвитку самостійності учнів
Authors Черемнов, Р.Ю.
ORCID
Keywords творчі домашні завдання
вчитель
учень
творче мислення
самостійне навчання
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95542
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Черемнов Р. Ю. Творчі домашні завдання з фізики як засіб розвитку самостійності учнів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 014 – середня освіта (фізика) / наук. кер. О. О. Пасько. Суми : Сумський державний університет, 2024. 49 с.
Abstract Актуальність теми У зв’язку з перетвореннями в економічній, політичній та соціальній сферах на перший план виходять тенденції до реформування освіти: реорганізації її системи, висування нових цілей і завдань, вдосконалення змісту та методики навчання. Відбувається інтелектуалізація діяльності людини. Сучасне суспільство потребує фахівців високого рівня, всебічно підготовлених, з високорозвиненим інтелектом. Підвищення інтелектуального потенціалу нації є однією з найактуальніших проблем освіти. Фундаментом становлення кваліфікованих спеціалістів є розвиток здібностей, нахилів, творчих інтересів школярів. Концепції сучасної освіти передбачають високий загальноосвітній та культурний рівень випускників, які мають одержати не лише різнобічні глибокі та міцні знання основ наук, але й уміння творчо їх застосовувати, постійно поповнювати. Обов’язковим компонентом змісту освіти є розвиток інтелектуальних здібностей, творча спрямованість освітнього процесу, що забезпечують дієвість набутих знань. Вирішення проблеми розвитку творчих здібностей учнів, їх самостійності, креативності потребує удосконалення змісту, структури і обсягу всіх шкільних предметів, підсилення їх розвиваючих функцій. Особливу роль у розвитку мислення, формуванні творчих здібностей учнів відіграє фізика. Методичні аспекти навчання фізики розкрито в прaцях таких науковців, як І. Козловська, В. Каленик., М. Каленик, А.Сільвейстр, С. Шапоринський та ін., використання інноваційних методів і методик на уроках фізики представлено у роботах С. Величко, С. Гончаренко, Ю. Дік, В. Ільченко, Ю. Лук’янов, В.Мацюк та ін. Разом з тим аналіз науково-методичних праць засвідчує фрагментарність висвітлення питань розвитку самостійності учнів на уроках фізики засобами творчих домашніх завдань. Ця проблема в наукових працях досліджена частково5 і наукові дослідження тривають. Тому питання використання творчих домашніх завдань на уроках фізики в основній школі є актуальним. Мета дослідження полягає в дослідженні педагогічного потенціалу використання творчих домашніх завдань на уроках фізики для розвитку самостійності учнів. Під час виконання роботи використовували такі методи: теоретичні – систематизація, аналіз, узагальнення, які дозволяють вивчити наукові, нормативні і навчально-методичні джерела, проаналізувати теорію і практику використання творчих домашніх завдань на уроках фізики для розвитку самостійності учнів для удосконалення освітнього процесу в ЗЗСО; емпіричні – вивчення матеріалів освітньої та педагогічної діяльності, які забезпечують дослідження стану і визначення перспективних напрямків використання творчих домашніх завдань на уроках фізики для розвитку самостійності учнів для удосконалення освітнього процесу в ЗЗСО. У роботі розглянуто методи та форми творчої діяльності у домашній роботі з фізики, зокрема це робота за текстом підручника; виконання письмових і графічних робіт; виконання усних вправ; самостійна практична робота, яка потребує певних спостережень; виконання різноманітних вправ і розв’язання задач; читання науково-популярних статей дитячих журналів; проведення дослідів; виготовлення моделей тощо. У роботі представлено методичні розробки творчих домашніх завдань з фізики для розвитку самостійності учнів, зокрема різнорівневі практичні задачі з фізики, домашні експериментальні завдання з фізики та описано використання комп’ютерних симуляцій експериментів.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ЕлІТ)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Ukraine Ukraine
4
United States United States
29
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
1
Germany Germany
1
Moldova Moldova
1
Ukraine Ukraine
26
United States United States
17
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Cheremnov_bak_rob.pdf 1.59 MB Adobe PDF 47

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.