Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95542
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Творчі домашні завдання з фізики як засіб розвитку самостійності учнів |
Authors |
Черемнов, Р.Ю.
|
ORCID | |
Keywords |
творчі домашні завдання вчитель учень творче мислення самостійне навчання |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95542 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Черемнов Р. Ю. Творчі домашні завдання з фізики як засіб розвитку самостійності учнів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 014 – середня освіта (фізика) / наук. кер. О. О. Пасько. Суми : Сумський державний університет, 2024. 49 с. |
Abstract |
Актуальність теми У зв’язку з перетвореннями в економічній, політичній
та соціальній сферах на перший план виходять тенденції до реформування
освіти: реорганізації її системи, висування нових цілей і завдань, вдосконалення
змісту та методики навчання. Відбувається інтелектуалізація діяльності людини.
Сучасне суспільство потребує фахівців високого рівня, всебічно підготовлених,
з високорозвиненим інтелектом. Підвищення інтелектуального потенціалу нації
є однією з найактуальніших проблем освіти. Фундаментом становлення
кваліфікованих спеціалістів є розвиток здібностей, нахилів, творчих інтересів
школярів.
Концепції сучасної освіти передбачають високий загальноосвітній та
культурний рівень випускників, які мають одержати не лише різнобічні глибокі
та міцні знання основ наук, але й уміння творчо їх застосовувати, постійно
поповнювати. Обов’язковим компонентом змісту освіти є розвиток
інтелектуальних здібностей, творча спрямованість освітнього процесу, що
забезпечують дієвість набутих знань. Вирішення проблеми розвитку творчих
здібностей учнів, їх самостійності, креативності потребує удосконалення змісту,
структури і обсягу всіх шкільних предметів, підсилення їх розвиваючих функцій.
Особливу роль у розвитку мислення, формуванні творчих здібностей учнів
відіграє фізика.
Методичні аспекти навчання фізики розкрито в прaцях таких науковців,
як І. Козловська, В. Каленик., М. Каленик, А.Сільвейстр, С. Шапоринський та
ін., використання інноваційних методів і методик на уроках фізики представлено
у роботах С. Величко, С. Гончаренко, Ю. Дік, В. Ільченко, Ю. Лук’янов,
В.Мацюк та ін.
Разом з тим аналіз науково-методичних праць засвідчує фрагментарність
висвітлення питань розвитку самостійності учнів на уроках фізики засобами
творчих домашніх завдань. Ця проблема в наукових працях досліджена частково5
і наукові дослідження тривають. Тому питання використання творчих домашніх
завдань на уроках фізики в основній школі є актуальним.
Мета дослідження полягає в дослідженні педагогічного потенціалу
використання творчих домашніх завдань на уроках фізики для розвитку
самостійності учнів.
Під час виконання роботи використовували такі методи: теоретичні –
систематизація, аналіз, узагальнення, які дозволяють вивчити наукові,
нормативні і навчально-методичні джерела, проаналізувати теорію і практику
використання творчих домашніх завдань на уроках фізики для розвитку
самостійності учнів для удосконалення освітнього процесу в ЗЗСО; емпіричні –
вивчення матеріалів освітньої та педагогічної діяльності, які забезпечують
дослідження стану і визначення перспективних напрямків використання творчих
домашніх завдань на уроках фізики для розвитку самостійності учнів для
удосконалення освітнього процесу в ЗЗСО.
У роботі розглянуто методи та форми творчої діяльності у домашній роботі
з фізики, зокрема це робота за текстом підручника; виконання письмових і
графічних робіт; виконання усних вправ; самостійна практична робота, яка
потребує певних спостережень; виконання різноманітних вправ і розв’язання
задач; читання науково-популярних статей дитячих журналів; проведення
дослідів; виготовлення моделей тощо. У роботі представлено методичні
розробки творчих домашніх завдань з фізики для розвитку самостійності учнів,
зокрема різнорівневі практичні задачі з фізики, домашні експериментальні
завдання з фізики та описано використання комп’ютерних симуляцій
експериментів. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ЕлІТ) |
Views
Australia
1
Belgium
1
Brazil
1
Ukraine
4
United States
29
Unknown Country
1
Downloads
France
1
Germany
1
Moldova
1
Ukraine
26
United States
17
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Cheremnov_bak_rob.pdf | 1.59 MB | Adobe PDF | 47 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.