Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95589
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інтеграція осіб з інвалідністю засобами формування спортивних звичок в Сумській ТГ
Authors Пирог, А.С.
ORCID
Keywords особа з інвалідністю
інтеграція
формування звички
person with a disability
integration
habit formation
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95589
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Пирог А. С. Інтеграція осіб з інвалідністю засобами формування спортивних звичок в Сумській ТГ : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 231 - соціальна робота / наук. кер. О. О. Туляков. Суми : Сумський державний університет, 2024. 54 с.
Abstract Це дослідження зосереджено на впливі спортивних занять, на інтеграцію осіб з обмеженими можливостями в освітнє середовище та їх соціальну адаптацію. В роботі досліджується як формування спортивних звичок може покращити якість життя та покращити самореалізацію цієї групи осіб. Об’єктом дослідження є процес формування спортивної діяльності за допомогою звички технології формування серед осіб з обмеженими можливостями. Метою дослідження є дослідження та аналіз можливостей інтеграції людей з обмеженими можливостями залучати до занять спортом через формування звички технології спортивної діяльності. У вступі визначаються мета, об’єкт, предмет дослідження, завдання, актуальність, та методи дослідження. Розділ 1 аналізує нормативну базу дослідження, досліджує характеристики цільової групи, розглядає існуючі визначення поняття поняття «соціальна інтеграція» та аналізує кейс-стаді. Розділ 2 аналізує процес формування звички і описує тестування лекції для дітей с порушення у формуванні звички займатися спортом. За результатами роботи зроблено висновки та рекомендації щодо перспектив інтеграції осіб з обмеженими можливостями через заняття спортом.
This research focuses on the impact of sports activities on the integration of individuals with disabilities into the educational environment and their social adaptation. It explores how forming sports habits can improve the quality of life and enhance self-realization for this group of individuals. The object of the study is the process of forming sports activity using habit formation technologies among individuals with disabilities. The aim of the study is to explore and analyze the possibilities of integrating individuals with disabilities into sports activities through habit formation technologies for sports activity. The introduction defines the aim, object, subject of the study, tasks, relevance, and research methods. Chapter 1 analyzes the regulatory framework of the study, examines the characteristics of the target group, considers existing definitions of the concept of "social integration," and analyzes a case study. Chapter 2 analyzes the habit formation process and describes the testing of a lecture for children with disabilities on forming a habit of engaging in sports. Based on the results of the work, conclusions and recommendations were made regarding the prospects for integrating individuals with disabilities through engagement in sports.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
8
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
15

Downloads

Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
9
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
26

Files

File Size Format Downloads
Pyroh_bak_rob.pdf 1.2 MB Adobe PDF 37

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.