Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95836
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Ranking the Importance of Marketing Strategies in Building Client Loyalty |
Other Titles |
Ранжування важливості маркетингових стратегій у забезпеченні лояльності клієнтів |
Authors |
Huynh, Q.L.
|
ORCID | |
Keywords |
В'єтнам стратегія просування стратегія продукту лояльність клієнтів цінова стратегія стратегія місця Vietnam promotion strategy product strategy client loyalty price strategy place strategy |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95836 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Huynh, Q. L. (2024). Ranking the Importance of Marketing Strategies in Building Client Loyalty. Marketing and Management of Innovations, 15(2), 1–12. https://doi.org/10.21272/mmi.20 24.2-01 |
Abstract |
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо причинного зв'язку між
компонентами маркетингової стратегії та лояльністю клієнтів. Систематизація літературних джерел виявила
різноманітні причинні зв'язки між компонентами маркетингової стратегії та лояльністю клієнтів. Проте майже
жодне з досліджень не оцінювало та не порівнювало відмінності між компонентами маркетингових стратегій у
підвищенні лояльності клієнтів. Таким чином, основною метою цієї статті є оцінка відносної важливості
компонентів маркетингової стратегії для лояльності клієнтів. В'єтнам було обрано як кейс для дослідження,
оскільки він є однією з найшвидше зростаючих економік світу. Дані дослідження були зібрані за допомогою
структурованої анкети. Для цього дослідження було зібрано відповіді від 210 підприємств методом простого
випадкового відбору з 1128 компаній, що публічно котируються на основних фондових біржах В'єтнаму. В
результаті, було отримано 222 анкети з необхідною інформацією. Методичним інструментарієм проведеного
дослідження стали методи аналітичної ієрархії для оцінки відносної важливості компонентів продукту, ціни,
місця та просування у маркетинговій стратегії для лояльності клієнтів. Результати показали, що найвищий вплив на підвищення лояльності клієнтів мала цінова стратегія, на другому місці - ціноутворення, далі просування
продажів, реклама, знижки, зв'язки з громадськістю, канали збуту, прямий маркетинг, умови оплати,
характеристики продукту, якість, охоплення ринку, асортимент, брендинг, упаковка, локація, інвентаризація,
сервіс, гарантії, а транспорт мав найменший вплив. Це дослідження надає дослідникам краще розуміння
порівняльної значущості компонентів маркетингової стратегії для лояльності клієнтів. Результати також можуть
допомогти бізнес-керівникам у прийнятті оптимальних рішень щодо планування компонентів продукту, ціни,
місця та просування у маркетинговій стратегії для досягнення найвищої ефективності. The current article reviews the opinions and counterarguments within the scientific argument on the causal linkage between the components of marketing strategy and client loyalty. The systematization of the literary sources demonstrated that the causal connections from the components of marketing strategy to client loyalty are different. However, nearly none of the research projects have rated and compared the differences among the components of marketing strategies in improving client loyalty. Therefore, the key purpose of this article is to weigh the relative importance of the components of marketing strategy to client loyalty. The current research developed research hypotheses based on experiential learning theory, resource dependency theory, and social exchange theory. Vietnam was chosen as a case study because it is one of the fastest emerging economies. The research data were gathered by employing a structured questionnaire. For this research, responses from 210 enterprises were collected using the simple random sampling method from 1128 firms publicly listed on the main stock exchanges in Vietnam. Finally, this research yielded 222 suitable replies with satisfactory compulsory information. Then, this project employed the procedures of the analytic hierarchy to assess the comparative importance of the components of Product, Price, Place and Promotion of marketing strategy to client loyalty. The results show that Price strategy is first, Pricing is second, Sales promotion is third, Advertising is fourth, Allowances is fifth, Discounts is sixth, Public relations is seventh, Channels is eighth, Direct marketing is ninth, Payment terms are tenth, Features are eleventh, Quality is twelfth, Market coverage is thirteenth, Assortment is fourteenth, Branding is fifteenth, Packaging is sixteenth, Location is seventeenth, Inventory is eighteenth, Sercies is nineteenth, Warranties is twentieth, and Transport is the last in improving client loyalty. This research is expected to provide researchers with a better understanding of the comparative significance among the components of marketing strategy for client loyalty. The results of the current research can also support business executives by helping them make better decisions on suitably planning the components of Product, Price, Place and Promotion of marketing strategy in business so that they can gain the best possible efficiency. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
26
France
1
Germany
1
Ghana
1
India
1
Indonesia
152
Israel
45
Kenya
150
Malaysia
1
Mauritius
1
Myanmar (Burma)
1
Netherlands
136
Nigeria
1
Palestinian Territories
1
Philippines
1
Romania
1
South Africa
1
Taiwan
1
United States
143
Unknown Country
148
Vietnam
1
Downloads
Indonesia
1
Mauritius
1
Senegal
1
Singapore
1
Taiwan
1
United States
818
Unknown Country
815
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Huynh_mmi_2_2024.pdf | 437.97 kB | Adobe PDF | 1638 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.