Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95877
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Marketing management in the field of theatre arts |
Other Titles |
Маркетинговий менеджмент у сфері театрального мистецтва |
Authors |
Демченко, М.
|
ORCID | |
Keywords |
маркетингове управління маркетинговий аналіз театральне мистецтво канал комунікації конкурентоспроможність marketing management marketing analysis theater arts communication channel competitiveness |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95877 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Demchenko, M. (2024). Marketing Management in the Field of Theatre Arts. Visnyk of Sumy State University. Economy Series, 2, 55- 63. https://doi.org/10.21272/1817-9215.2024.2-06 |
Abstract |
Навіть враховуючи складні умови життя в Україні, суспільство завжди прагне до відновлення на наповнення себе
позитивними емоціями. Враховуючи ці аспекти, театральна індустрія й досі розвивається навіть швидше ніж при
пандемії з 2020 року. Відповідно, сьогодні маркетинг є важливим інструментом для успішного функціонування
та розвитку театрального мистецтва, забезпечуючи його доступність, популярність та фінансову стабільність.
Метою статті є проведення аналізу ефективності підтримки маркетингового управління в сфері театрального
мистецтва. Результати аналізу запитів в пошуковій мережі Google, наукометричних баз даних Scopus and Web of
Science підтверджують актуальність досліджуваної теми. Аналіз динаміки пошукових запитів за період з 2004 по
травень 2024 року показав значні коливання інтересу до маркетингового управління та театрального мистецтва,
що були обумовлені економічними кризами та пандемією COVID-19. Після відновлення у 2022 році нові
маркетингові платформи, такі як TikTok, сприяли позитивним змінам у сфері маркетингового управління.
Географічний аналіз свідчить про переважання інтересу до театрального мистецтва в Канаді, Австралії, Великій
Британії та Ірландії, тоді як у Китаї, Бразилії, Німеччині та Україні більший інтерес спостерігається до
маркетингового управління. Автором виявлено зростання рівня зацікавленості серед наукової спільноти в сфері
дослідження ефективності маркетингового управління в театральній індустрії. Про це свідчить загалом зростання
кількості наукових праць за останні п’ять років майже на 20 %, з врахуванням досить широкої географії
публікаційної активності. Проведений конкурентний аналіз чотирьох найбільших та найпопулярніших театрів
України – Національний академічний драматичний театр імені Лесі Українки, Національний академічний
драматичний театр імені Івана Франка, Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії
Крушельницької та Київський національний академічний Молодий театр, підкреслив важливість сучасних
маркетингових стратегій і активного використання соціальних медіа для успішного просування театральних
постановок. Even taking into account the difficult conditions of life in Ukraine, society always strives to restore itself by filling itself with positive emotions. Considering these aspects, the theater industry is still growing even faster than during the pandemic since 2020. Accordingly, today marketing is an important tool for the successful functioning and development of theatrical art, ensuring its accessibility, popularity and financial stability. The purpose of the article is to analyze the effectiveness of marketing management support in the field of theatrical art. The results of the analysis of queries in the Google search network, scientometric databases Scopus and Web of Science confirm the relevance of the researched topic. An analysis of the dynamics of search queries for the period from 2004 to May 2024 showed significant fluctuations in interest in marketing management and theater arts, which were caused by economic crises and the COVID-19 pandemic. After the recovery in 2022, new marketing platforms such as TikTok have contributed to positive changes in the field of marketing management. Geographical analysis shows a predominance of interest in theater arts in Canada, Australia, Great Britain and Ireland, while in China, Brazil, Germany and Ukraine there is a greater interest in marketing management. The author revealed an increase in the level of interest among the scientific community in the field of research into the effectiveness of marketing management in the theater industry. This is evidenced by the general increase in the number of scientific works over the past five years by almost 20%, taking into account the rather wide geography of publishing activity. A competitive analysis of four of the largest and most popular theaters of Ukraine - Lesya Ukrainka National Academic Drama Theater, Ivan Franko National Academic Drama Theater, Solomiya Krushelnytska Lviv National Academic Opera and Ballet Theater and Kyiv National Academic Molodyy Theatre - emphasized the importance of modern marketing strategies and active using social media to successfully promote theater productions. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
Argentina
1
Australia
213
Belgium
1
Egypt
211
Germany
42
Indonesia
1
Iran
1
Italy
208
Malaysia
1
Romania
1
Sri Lanka
1
United Kingdom
198
United States
197
Unknown Country
1124
Downloads
Germany
1
Iran
1
Italy
1
Nigeria
1
Singapore
1
United Kingdom
1
United States
44
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Demchenko_marketing_management.pdf | 837.17 kB | Adobe PDF | 51 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.