Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95988
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Management Response to Human Errors and Key Controls in Banks
Other Titles Управління реакцією на людські помилки та ключові контрольні показники функціонування в банках
Authors Sobanova, J.
Kudinska, M.
ORCID
Keywords виклики управління банком
помилки працівників
операційний ризик у банках
перспективи операційного управління
bank management challenges
employee mistakes
operational risk in banks
operational management perspectives
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95988
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Sobanova, J., & Kudinska, M., (2024). Management Response to Human Errors and Key Controls in Banks. Marketing and Management of Innovations, 15(2), 89–99. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.2-07
Abstract Враховуючи значну роль, яку банки відіграють у глобальній економіці, та ризики, з якими вони стикаються у своїй щоденній діяльності, дослідження управління операційними ризиками в банках є надзвичайно важливим. Метою цього дослідження є зрозуміти виклики управління операційними ризиками в банках, зосереджуючи увагу головним чином на людських помилках та реакції керівництва на них, оскільки людські фактори часто відіграють важливу роль в операційних невдачах. Завданням цієї статті є вивчення культур управління та стратегій управління операційними ризиками в банках, визначення прогалин у заходах з пом'якшення ризиків і контролю та визначення необхідних покращень для мінімізації людських помилок. Це дослідження має на меті надати перспективні рішення для управління операційними ризиками в банках шляхом збору та аналізу даних опитувань працівників фінансового сектору по всьому світу, а також емпіричної інформації, роблячи тему практичною. Фактори, що впливають на управління операційними ризиками, формують основу якісного методу, використаного в цьому дослідженні. Основні висновки вказують на те, що ставлення керівництва до людських помилок та роль структур управління ризиками, таких як комітети з ризиків та функції внутрішнього контролю, мають значний вплив на причини людських помилок у банках та, відповідно, на управління операційними ризиками. Банкам необхідно переглянути свої рамки управління ризиками, оцінити стандартні реакції керівництва на людські помилки, такі як аналіз першопричин, розслідування інцидентів та планування коригувальних дій; зміцнити свої робочі політики; інтегрувати більше уроків з тренувальних сесій; переоцінити свої внутрішній контроль та проаналізувати процедури ескалації. Дослідження реакції керівництва на людські помилки та ключові контролі в банках має кілька практичних наслідків для організацій. По-перше, висновки цього дослідження можуть допомогти банкам покращити практики управління ризиками, виявити свої слабкі місця, покращити внутрішній контроль та вжити заходів для зменшення ймовірності та наслідків людських помилок. По-друге, сприяння позитивній культурі безпеки можна досягти за рахунок заохочення відкритої співпраці, відповідальності та навчання на помилках. По-третє, покращення підготовки та розвитку працівників можна досягти, розуміючи потреби у їхньому розвитку на основі отриманих результатів. Нарешті, вивчення реакції керівництва на людські помилки може допомогти банкам контролювати дотримання стандартів регуляторної звітності, протоколів розслідування та специфікацій коригувальних заходів.
Given the significant role that banks play in the global economy and the inherent risks they encounter in their day-to-day operations, studying operational risk management in banks is crucial. The purpose of this research is to comprehend the operational risk management challenges in banks, mainly focusing on human errors and management response to them, as human factors often play an important role in operational failures. The aim of this paper is to investigate the governance cultures and operational risk management strategies of banks, to identify the gaps in risk mitigation activities and controls and to determine the improvements needed to minimize human errors. This research aims to provide prospective operational risk management solutions for banks by gathering and analysing survey data from finance sector employees worldwide as well as empirical information, making the topic practical. Factors influencing operational risk management form the basis of the qualitative method used in this study. The main findings indicate that management’s attitude towards human errors and the role of risk governance structures, such as risk committees and internal control functions, have significant relationships with the reasons for human errors in banks and thus have an impact on operational risk management in banks. Banks need to examine their risk management frameworks; evaluate the standard reactions of bank management to human error, such as root cause analysis, incident investigation, and planning for corrective action; strengthen their working policies; integrate more lessons learned from sessions and training; re-evaluate their internal controls; and analyse their escalation procedures. Studying management response to human errors and key controls in banks has several practical implications for organizations. First, insights from this research can help banks enhance their risk management practices, identify their weaknesses, improve their internal controls, and put preventive measures in place to reduce the possibility and consequences of human errors. Second, a positive safety culture can be promoted by encouraging open collaboration, accountability and learning from mistakes. Third, enhancing employee improvement and training can be achieved by understanding the needs of employee development based on the insights from this study. Finally, studying management responses to human errors can help banks oversee compliance with regulatory reporting standards, investigation protocols, and corrective measure specifications.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Colombia Colombia
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Malawi Malawi
1
Malaysia Malaysia
18
Singapore Singapore
1
United States United States
24
Unknown Country Unknown Country
25
Vietnam Vietnam
23

Downloads

Iran Iran
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1
Singapore Singapore
1
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
10
Unknown Country Unknown Country
97

Files

File Size Format Downloads
Sobanova_mmi_2_2024.pdf 336.7 kB Adobe PDF 113

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.