Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96267
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Specification and Types of Assessment in the Process of Online Foreign Language Learning |
Other Titles |
Особливості та види контролю в процесі навчання іноземної мови онлайн |
Authors |
Baranova, Svitlana Volodymyrivna
Nazarenko, Olena Viacheslavivna Derkach, O. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9425-9774 http://orcid.org/0000-0002-4134-1894 |
Keywords |
дистанційне навчання контроль ноземні мови навчання онлайн викладання distance learning assessment foreign languages online learning teaching |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96267 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International |
Citation | Baranova, S., Nazarenko, O., & Derkach, O. (2024). Specification And Types Of Assessment In The Process Of Online Foreign Language Learning.Philological Treatises,16(1). https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(1)-1 |
Abstract |
У статті досліджується специфіка і види контролю в процесі дистанційного вивчення іноземних мов. Сучасний світ змінюється щохвилини, створюючи нові виклики перед усіма сферами життя суспільства, в тому числі і перед процесом викладання іноземних мов, який також зазнав значних змін. За останні кілька років технології та можливості для організації дистанційного навчання значно розширилися, а також зросла кількість і якість доступних додатків, подкастів, веб-сайтів і підручників. У цій статті досліджується, які використовуються види контролю в процесі вивчення іноземних мов онлайн, а також аналізуються приклади, засновані на особистому досвіді та взаємодії зі студентами. Основна увага в цій статті приділена висвітленню різних видів контролю, які можуть бути реалізовані в дистанційному навчанні іноземних мов. З допомогою цих видів контролю стало легше організувати дистанційне навчання, а інтерактивність занять має неабияку перевагу в залученні студентів до якісного вивчення іноземної мови. Важливо, що кожен вид контролю, описаний у цій статті, проілюстрований власними прикладами. Стаття розширює розуміння важливості правильної організації специфікації оцінювання під час дистанційного навчання.Метою цієї статті є розкриття особливостей та видів контролю в процесі вивчення іноземної мови і показати як це може працювати протягом дистанційних уроків. The article investigates the specification of assessment in the process of distance foreign language learning and their types. The modern world is changing every minute, presenting new challenges for all sectors of society, including the process of teaching foreign languages, which has also undergone significant changes. Over the past few years, the technology and opportunities for organizing distance learning have significantly expanded, with the number and quality of available applications, podcasts, websites, and textbooks increasing. This article explores which types of assessment in the process of learning foreign languages online can be used as well as analyzes examples based on personal experiences and interaction with students. This article focuses on highlighting different types of assessment that can be implemented in remote foreign language education. With the help of the understanding of these types, organizing distance learning has become easier, and the interactivity of classes can be advantageous in engaging students in quality foreign language learning. Importantly, each type of assessment outlined in this article is illustrated by its own examples. The article expands the understanding of the topicality of organizing properly the specification of assessments during online learning.The aim of the research is highlight the specification and the types of assessment in distance learning and show how it can work during lessons. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Belgium
24
United States
22
Unknown Country
57
Downloads
Saudi Arabia
1
United States
23
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Baranova_Ftrk_1_2024.pdf | 484.32 kB | Adobe PDF | 25 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.