Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96309
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Застосування інноваційної технології віртуальна реальність як засіб психологічної мотивації комунікативних навичок студентів під час навчання |
Other Titles |
Application of innovative virtual reality technology as a means of psychological motivation of students' communication skills during training |
Authors |
Курбанова, О.
|
ORCID | |
Keywords |
віртуальна реальність інноваційні технології психологічна мотивація комунікативні навички virtual reality innovative technologies psychological motivation communication skills |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96309 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International |
Citation | Курбанова О. (2024). Застосування інноваційної технології віртуальна реальність як засіб психологічної мотивації комунікативних навичок студентів під час навчання. Філологічні трактати, 16(1). https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(1)-10 |
Abstract |
Мета статті полягає в дослідженні ефективності використання
віртуальної реальності як елементу психологічної мотивації студентів до
мовленнєвої комунікації в освітньому процесі. Стаття аналізує проблему
застосування іммерсивних технологій як елементу психологічної мотивованості на
навчання нових лексичних одиниць і підвищення концентрації уваги під час занурення
в англомовне середовище. Основна увага концентрується на аналізі різних ВР-практик, що впливають на емоційний стан студентів, а також на дослідженні
потенційних переваг і обмежень цих елементів у навчальному процесі. The purpose of the article is to study the effectiveness of using virtual reality as an element of students' psychological motivation to communicate in the educational process. The article analyzes the problem of using immersive technologies as an element of psychological motivation to learn new vocabulary items and increase concentration while immersed in the English-speaking environment. The main focus is on the analysis of various VR practices that affect the emotional state of students, as well as on the study of the potential advantages and limitations of these elements in the learning process. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
China
12
United States
39
Unknown Country
67
Downloads
China
13
United States
40
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kurbanova_Ftrk_1_2024.pdf | 591.39 kB | Adobe PDF | 53 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.