Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96311
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Bridging professional development with career guidance in EFL online course |
Other Titles |
Поєднання професійного розвитку з профорієнтацією в онлайн-курсі для викладачів англійської мови як іноземної |
Authors |
Liashenko, Iryna Volodymyrivna
Carroll, S. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-4211-5116 |
Keywords |
онлайн-курс професійний розвиток вчителі середніх шкіл сприйняття онлайн-освіта online course professional development secondary teachers perceptions online education |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96311 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International |
Citation | Liashenko I., Carroll St. (2024). Bridging Professional Development with Career Guidance in EFL Online Course. Philological Treatises, 16(1). https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(1)-12 |
Abstract |
Тема професійного розвитку викладачів є інтегральною частиною
формування професійної компетентності, що означає багатогранність і складність
цієї сутності у формах, етапах, зацікавлених сторонах, методах тощо. Ця стаття
має на меті висвітлити спільні інсайти щодо онлайн-курсу з професійного розвитку,
розробленого для вчителів англійської мови середніх шкіл з різних регіонів України під
час війни як курсу профорієнтації, і підкреслити зв’язок між онлайн-курсами
професійного розвитку та бажанням сприяти залученню студентів до університету.
Дослідження проводилося на основі безперервного потоку досліджень про процес
викладання та навчання в період COVID-19, коли освітня система була змушена
перейти на онлайн або змішаний режим, що став періодом проб і помилок у
пристосуванні до вимог успішної комунікації та заміни живого спілкування. Автори
прагнуть висвітлити сприйняття учасників курсу, щоб виявити шляхи покращення
курсу для подальшого використання. Стаття надає кількісні та якісні дані для
відображення ступеня перспектив викладачів. The topic of professional development with the teachers has been an integrative part of professional competence shaping, meaning the multifaceted and complex nature of this essence in forms, stages, stakeholders, methods, and many more. This article aims to highlight the shared insights about the online course on professional development, designed for secondary school teachers of English from Ukrainian places in the time of war as a career guidance course and spot the connections between online professional courses and willingness to promote the university to high school students for enrolling. The research was conducted grounding in the continuous flow of research about the teaching and learning process in the time of COVID-19 when the education system urged to switch to the online or blended mode, the period of trial and error in conforming to the demanding requirements for successful communication and in substituting the live communication. The authors claim to enlighten the perceptions of the participants of the course to reveal the ways of improving the course for further usage. The article shares the quantitative and qualitative data to reflect the degree of the teachers’ perspective. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
China
10
Thailand
1
United States
29
Unknown Country
12
Downloads
China
11
United States
30
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liashenko_Ftrk_1_2024.pdf | 509.54 kB | Adobe PDF | 42 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.