Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96311
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Bridging professional development with career guidance in EFL online course
Other Titles Поєднання професійного розвитку з профорієнтацією в онлайн-курсі для викладачів англійської мови як іноземної
Authors Liashenko, Iryna Volodymyrivna  
Carroll, S.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4211-5116
Keywords онлайн-курс
професійний розвиток
вчителі середніх шкіл
сприйняття
онлайн-освіта
online course
professional development
secondary teachers
perceptions
online education
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96311
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International
Citation Liashenko I., Carroll St. (2024). Bridging Professional Development with Career Guidance in EFL Online Course. Philological Treatises, 16(1). https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(1)-12
Abstract Тема професійного розвитку викладачів є інтегральною частиною формування професійної компетентності, що означає багатогранність і складність цієї сутності у формах, етапах, зацікавлених сторонах, методах тощо. Ця стаття має на меті висвітлити спільні інсайти щодо онлайн-курсу з професійного розвитку, розробленого для вчителів англійської мови середніх шкіл з різних регіонів України під час війни як курсу профорієнтації, і підкреслити зв’язок між онлайн-курсами професійного розвитку та бажанням сприяти залученню студентів до університету. Дослідження проводилося на основі безперервного потоку досліджень про процес викладання та навчання в період COVID-19, коли освітня система була змушена перейти на онлайн або змішаний режим, що став періодом проб і помилок у пристосуванні до вимог успішної комунікації та заміни живого спілкування. Автори прагнуть висвітлити сприйняття учасників курсу, щоб виявити шляхи покращення курсу для подальшого використання. Стаття надає кількісні та якісні дані для відображення ступеня перспектив викладачів.
The topic of professional development with the teachers has been an integrative part of professional competence shaping, meaning the multifaceted and complex nature of this essence in forms, stages, stakeholders, methods, and many more. This article aims to highlight the shared insights about the online course on professional development, designed for secondary school teachers of English from Ukrainian places in the time of war as a career guidance course and spot the connections between online professional courses and willingness to promote the university to high school students for enrolling. The research was conducted grounding in the continuous flow of research about the teaching and learning process in the time of COVID-19 when the education system urged to switch to the online or blended mode, the period of trial and error in conforming to the demanding requirements for successful communication and in substituting the live communication. The authors claim to enlighten the perceptions of the participants of the course to reveal the ways of improving the course for further usage. The article shares the quantitative and qualitative data to reflect the degree of the teachers’ perspective.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

China China
10
Thailand Thailand
1
United States United States
29
Unknown Country Unknown Country
12

Downloads

China China
11
United States United States
30
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Liashenko_Ftrk_1_2024.pdf 509.54 kB Adobe PDF 42

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.