Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96317
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Integration of health-preserving technologies in English language lessons at general secondary education institutions |
Other Titles |
Інтеграція здоров’язбережувальних технологій на уроках англійської мови в ЗЗСО |
Authors |
Molhamova, Liliia Oleksiivna
Budko, V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6707-9791 |
Keywords |
здоров’язбережувальні технології здоров’язбережувальна компетентність здоров’язбережувальні техніки навчання емоційне здоров’я фізичне здоров’я інтеграція англійська мова ЗЗСО ЦСР health-preserving technologies health-preserving competence health-preserving teaching techniques emotional health physical health integration English language general secondary education institutions Sustainable Development Goals |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96317 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International |
Citation | Molhamova L., Budko V. (2024). Integration of Health-Preserving Technologies in English Language Lessons at General Secondary Education Institutions. Philological Treatises, 16(1). https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(1)-16 |
Abstract |
Сучасні умови війни значно підвищують навантаження на
психоемоційний стан учнів і актуалізують важливість інтеграції
здоров’язбережувальних технологій в освітній процес для підвищення рівня фізичного
та емоційного здоров’я учнів, що є ключовим чинником їх успішної соціалізації зараз
та самовизначення у майбутньому. Мета дослідження полягає у визначенні
теоретичних та методичних основ інтеграції здоров’язбережувальних технологій в
навчальний процес на уроках англійської мови в загальних закладах середньої освіти
(ЗЗСО). Дослідження охоплює аналіз психолого-педагогічних передумов формування
здоров’язбережувальної компетентності; експериментальну розробку та
обґрунтування здоров’язбережувальних технік в навчальному процесі. Результати
можуть бути використані в педагогічній практиці вчителів різних предметів для
оптимізації освітнього процесу. Стаття є вкладом в реалізацію трьох Цілей сталого
розвитку (ЦСР) ООН: здоров’я та благополуччя (3-тя Ціль), якісна освіта (4-та Ціль)
та партнерство заради сталого розвитку (17-та Ціль). Розроблення та інтеграція
здоров’язбережувальних технологій в освітній процес спрямовані на підтримку
фізичного та емоційного здоров’я учнів, що є ключовим для їх успішної соціалізації та
самовизначення. Це відповідає глобальним зусиллям з покращення здоров’я та
благополуччя на всіх етапах життя. Окрім того, стаття акцентує увагу на
важливості якісної освіти, яка інтегрує здоров’язбережувальні практики, роблячи
навчання більш ефективним та змістовним. Врешті-решт, підкреслюючи важливість
педагогічного експерименту та наукових досліджень у цій сфері, стаття відкриває
шлях для партнерства та співпраці у сфері освіти та охорони здоров’я, сприяючи
тим самим досягненню сталого розвитку. Modern conditions of war significantly increase the load on the psycho- emotional state of students and actualize the importance of integrating health-saving technologies into the educational process to increase the level of physical and emotional health of students, which is a key factor in their successful socialization now and self- determination in the future. The purpose of the study is to determine the theoretical and methodological foundations of the integration of health-saving technologies into the educational process in English language classes in general secondary education institutions. The study covers the analysis of psychological and pedagogical prerequisites for the formation of health-saving competence; experimental development and substantiation of health-saving techniques in the educational process. The results can be used in the pedagogical practice of teachers of various subjects to optimize the educational process. The article contributes to achieve three UN Sustainable Development Goals: health and well- being (Goal 3), quality education (Goal 4) and partnerships for sustainable development (Goal 17). The development and integration of health-saving technologies into the educational process is aimed at supporting the physical and emotional health of students, which is the key to their successful socialization and self-determination. This is in line with global efforts to improve health and well-being at all stages of life. In addition, the article emphasizes the importance of quality education that integrates health-preserving practices, making education more effective and meaningful. Ultimately, by emphasizing the importance of pedagogical experimentation and scientific research in this field, the article opens the way for partnerships and collaborations in the field of education and health care, thereby contributing to the achievement of sustainable development. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Belgium
1
China
8
United States
27
Unknown Country
84
Downloads
China
9
United States
26
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Molhamova_Ftrk_1_2024.pdf | 661.4 kB | Adobe PDF | 35 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.