Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96479
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Strategic management of marketing activities at the enterprise |
Authors |
Baieva, A.
|
ORCID | |
Keywords |
strategic management marketing activities enterprise efficiency competitiveness |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96479 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Baieva A. M. Strategic management of marketing activities at the enterprise : bachelor's qualification work : specialty 073 – management / advisor V. V. Sulym. Sumy : Sumy State University, 2024. 58 p. |
Abstract |
Бакалаврська робота присвячена дослідженню теоретико-методологічних засад стратегічного управління маркетинговою діяльністю на підприємстві. За допомогою системного аналізу дослідження управління маркетинговими ресурсами та потоками підприємства визначено основні причини недостатнього використання стратегічного підходу до управління маркетинговою діяльністю. Крім того, визначено основні елементи та взаємозв’язки, які складають ядро маркетингової системи бізнесу.
Актуальність дослідження полягає в необхідності розуміння сутності та ефективного управління маркетинговою діяльністю на підприємстві в умовах постійних змін у світовій економіці та стрімкого розвитку технологій. Особливо актуальним є той факт, що маркетинг стає ключовим чинником конкурентоспроможності підприємств, а ефективне управління маркетинговими стратегіями дозволяє суттєво покращити їхню фінансову стабільність та позиції на ринку. The bachelor's thesis is devoted to the study of theoretical and methodological foundations of strategic management of marketing activities at the enterprise. Using systems analysis to study the management of marketing resources and flows of the enterprise, the main reasons for the insufficient use of a strategic approach to managing marketing activities were identified. In addition, the main elements and relationships that form the core of the business marketing system were identified. The relevance of the study lies in the need to understand the essence and effective management of marketing activities at the enterprise in the context of constant changes in the global economy and rapid development of technologies. Particularly relevant is the fact that marketing is becoming a key factor in the competitiveness of enterprises, and effective management of marketing strategies can significantly improve their financial stability and market positions. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Downloads
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Baieva_bac_rob.pdf | 804.61 kB | Adobe PDF | 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.