Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96517
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Медіаграмотність майбутнього журналіста: з досвіду навчально-виробничої практики |
Other Titles |
Media literacy of the future journalist: from the experience of educational and production practice |
Authors |
Грона, Н.
Корнієнко, В. |
ORCID | |
Keywords |
журналіст засоби масової інформації медіаграмотність медіаосвіта медіакультура медіатекст journalist mass media media literacy media education media culture media text |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96517 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Грона Н., Корнієнко В. Медіаграмотність майбутнього журналіста: з досвіду навчально-виробничої практики // Сучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць IІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 23–24 травня 2024 р. / відп. за вип. В. О. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2024. С. 21-25. |
Abstract |
У статті висвітлено поняття «медіаграмотність», з’ясовано особливості її
формування в майбутнього журналіста під час навчально-виробничої практики. У статті
розглядається важливість медіаграмотності як ключового елементу підготовки майбутніх
журналістів в умовах сучасного інформаційного середовища. Досліджено вплив навчально-
виробничої практики на формування медіаграмотності студентів-журналістів, зокрема,
аналізуються методи і підходи, які використовуються під час навчання. The article highlights the concept of "media literacy" and the peculiarities of its formation in the future journalist during the training and production practice. The article discusses the importance of media literacy as a key element of training future journalists in the modern information environment. The influence of educational and production practice on the formation of media literacy of journalism students is investigated, in particular, the methods and approaches used in the course of training are analyzed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hrona_journalist.pdf | 62.76 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.