Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96522
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Специфіка сучасного рекламного звернення на телебаченні |
Other Titles |
Specificity of the contemporary advertising appeal on television |
Authors |
Ishchenko, Olena Anatoliivna
Лутченко, А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9274-8566 |
Keywords |
рекламне звернення види рекламного звернення проблематика емоційність телебачення advertising appeal types of advertising appeal issues emotionality television |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96522 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Іщенко О. А., Лутченко А. Специфіка сучасного рекламного звернення на телебаченні // Сучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць IІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 23–24 травня 2024 р. / відп. за вип. В. О. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2024. С. 40-44. |
Abstract |
У розвідці простежено особливості сучасного рекламного звернення на
прикладі відеороликів українських телеканалів «СТБ» та «ICTV», які були презентовані
починаючи з 2022 року до сьогодні. З’ясовано, що головною особливістю реклами цього періоду є
прагнення створити емоційний контекст за допомогою аудіовізуальних засобів. Проаналізувавши
контент українського телебачення, ми дійшли висновку, що рекламні звернення зазначеного
періоду зосереджені на осмисленні военної чи патріотичної, соціальної та медичної
проблематики. The study analyzed the features of modern advertising on the example of videos of the Ukrainian TV channels “STB” and “ICTV”, which were presented starting from 2022 until today. It was found that the main feature of advertising of this period is the desire to create an emotional context with the help of audiovisual means. Having studied the content of Ukrainian television, we came to the conclusion that the advertising appeals of the specified period are focused on understanding military or patriotic, social and medical issues. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ishchenko_advertising_appeal.pdf | 62.81 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.