Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96538
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Gamification as a tool for audience engagement of online media |
Other Titles |
Гейміфікація як інструмент залучення аудиторії онлайнових медіа |
Authors |
Chakalov, M.
Sirinyok-Dolgaryova, K. |
ORCID | |
Keywords |
гейміфікація онлайнові медіа ігри тести залучення аудиторії gamification online media games tests audience engagement |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96538 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Chakalov M., Sirinyok-Dolgaryova K. Gamification as a tool for audience engagement of online media // Сучасний масовокомунікаційний простір: історія, реалії, перспективи : збірник наукових праць IІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих науковців, м. Суми, 23–24 травня 2024 р. / відп. за вип. В. О. Садівничий. Суми : Сумський державний університет, 2024. С. 110-115. |
Abstract |
Цілі нашого дослідження полягають у вивченні особливостей гейміфікації у
вітчизняних онлайнових медіа як інструменту залучення аудиторії. Основні результати свідчать
про те, що зараз гейміфікація успішно привертає увагу аудиторії та збільшує взаємодію з медіа–
контентом – як освітнім, так і розважальним. Висновки дослідження вказують на потенціал
гейміфікації як ефективного інструменту для залучення та утримання уваги аудиторії в
сучасному медіасередовищі. The goals of our research are to study the features of gamification in domestic online media and its impact on the audience. Key findings indicate that gamification is now successfully attracting audiences and increasing engagement with media content, both educational and entertaining. The main conclusions of the study indicate the potential of gamification as an effective tool for drawing and retaining the attention of the audience in the modern media environment. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chakalov_gamification.pdf | 62.82 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.