Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96692
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Подолання деструктивних типів прив’язаності у осіб юнацького віку методами когнітивно-поведінкової терапії |
Authors |
Koliada, Nataliia Viktorivna
Клименко, А.М. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6108-3482 |
Keywords |
деструктивні типи прив’язаності психологічно здорові взаємовідносини комунікативні зв’язки destructive types of attachment psychologically healthy relationships communication links |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96692 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Коляда Н. В., Клименко А. М. Подолання деструктивних типів прив’язаності у осіб юнацького віку методами когнітивно-поведінкової терапії // Strategic innovations of social communications and foreign philology in crisis times : collection of scientific paper of the I International scientific and practical conference, Sumy, 1 June 2024 / responsible editor M. M. Nabok, responsible designer M. Sadivnycha. Sumy : Sumy State University, 2024. P. 247-251. |
Abstract |
Актуальність теми деструктивних типів прив’язаності неможливо недооцінити особливо серед осіб юнацького віку. Це пов’язано з тим, що на сьогоднішній день все більшої важливості набуває запит молодих людей щодо складності формування психологічно здорових взаємовідносин на фоні відсутності в них якостей, характерних для надійного типу прив’язаності. Відомо, що первинний зв’язок, який формується в перші роки життя з найближчими людьми, є майже константним (Крижановська). Взаємодіючи зі своїми друзями в школі та в більш пізньому віці, більшість дітей демонструють той тип прив’язаності, який був сформований в ранньому дитинстві. Тому формування надійного типу прив’язаності зумовлює ймовірну успішність побудови комунікативних зв’язків та взаємодії з людьми в цілому. На сьогодні існує невелику кількість емпіричних досліджень в галузі психології щодо успішної корекції деструктивних типів прив’язаності. У зв’язку з цим нами було вирішено розробити програму корекції деструктивних типів прив’язаності осіб юнацького віку з різними дитячо-батьківськими стосунками на основі когнітивно-поведінкової терапії (КПТ). Когнітивний напрямок – це напрямок у психотерапії, який орієнтується на вивчення когнітивних процесів психіки людини: сприйняття, мислення, мовлення, увага, уява, інтелект – тобто усі процеси, завдяки яким людина набуває, структурує, використовує та відтворює отриману інформацію. Загалом у когнітивній психокорекції велика увага приділяється пізнавальним (когнітивним) структурам психіки з упором саме на особистість, її особистісні конструкти та здатності до логіки та аналітики. Когнітивний напрямок дозволяє вивчати, інтерпретувати процес сприйняття; пояснювати поведінку через опис процесів пізнання людиною навколишнього середовища; розпізнавати образи; досліджувати процес та механізми побудови соціальної картини світу у свідомості людини; досліджувати процес несвідомого пізнання та сприйняття. Значущими в процесі корекції є зміни у сприйнятті себе та навколишнього середовища. Знання про себе та навколишній світ впливають на поведінку людини, а сама поведінка, її наслідки впливають на уявлення людини щодо себе та світу. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Unknown Country
1
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Koliada_communication_links.pdf | 2.13 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.