Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96703
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз конкурентоспроможності продукції на прикладі підприємства ТОВ МЕРЕЖА МАГАЗИНІВ «ДНІПРО-М» |
Authors |
Боженко, О.М.
|
ORCID | |
Keywords |
конкурентні переваги основні риси опис діяльності аналіз ринку шляхи підвищення обґрунтування |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96703 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Боженко О. М. Аналіз конкурентоспроможності продукції на прикладі підприємства ТОВ МЕРЕЖА МАГАЗИНІВ «ДНІПРО-М» : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 051 - економіка / наук. кер. О. І .Карінцева. Суми : Сумський державний університет, 2024. 52 с. |
Abstract |
Розглянуто поняття та основні риси конкурентоспроможності продукції, визначення факторів її загальної характеристики, методи та моделі оцінки конкурентоспроможної продукції, параметри класифікації товарної матриці. Предметом дослідження є конкурентоспроможність продукції. Об’єктом дослідження є продукція ТОВ МЕРЕЖА МАГАЗИНІВ «ДНІПРО-М». У роботі застосовано методи економічного аналізу, порівняльного аналізу, моделювання та графічного аналізу.
Проведено аналіз та оцінку конкурентоспроможності продукції ТОВ МЕРЕЖА МАГАЗИНІВ «ДНІПРО-М», загальну характеристику діяльності підприємства. За результатами цього аналізу здійснено конкурентний аналіз ринку інструментів для будівництва та ремонту, а також оцінку конкурентоспроможності продукції на вітчизняному та міжнародному ринку.
Запропоновано можливі шляхи підвищення конкурентоспроможності продукції, основні напрями підвищення конкурентоспроможності товару ТОВ МЕРЕЖА МАГАЗИНІВ «ДНІПРО-М». The concept and main features of product competitiveness, determination of factors of its general characteristics, methods and models of evaluation of competitive products, parameters of product matrix classification are considered. The subject of the study is the competitiveness of products. The object of the study is the products of DNIPRO-M SHOP NETWORK LTD. The work uses the methods of economic analysis, comparative analysis, modeling and graphic analysis. The analysis and assessment of the competitiveness of the products of DNIPRO-M STORE NETWORK LLC, the general characteristics of the enterprise's activities, was carried out. Based on the results of this analysis, a competitive analysis of the market of tools for construction and repair was carried out, as well as an assessment of the competitiveness of products on the domestic and international market. Possible ways of increasing the competitiveness of products, the main directions of increasing the competitiveness of the products of DNIPRO-M STORE NETWORK LLC are proposed. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bozhenko_bac_rob.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.