Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96796
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Підвищення конкурентоспроможності виробничого підприємства на зовнішньому ринку на прикладі ПАТ "Запоріжсталь" |
Other Titles |
Increasing the Competitiveness of the Manufacturing Enterprise in the Foreign Market on the Example of PJSC “Zaporozhstal” |
Authors |
Шлямін, О.І.
|
ORCID | |
Keywords |
конкурентоспроможність competitiveness стратегічна стійкість strategic sustainability конкурентні переваги competitive advantages |
Type | Bachelous Paper |
Speciality | 051 - Економіка |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96796 |
Publisher | Шосткинський інститут Сумського державного університету |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Шлямін О. І. Підвищення конкурентоспроможності виробничого підприємства на зовнішньому ринку на прикладі ПАТ "Запоріжсталь" : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 051 - економіка / наук. кер. Ю. М. Мануйлович. Шостка : Шосткинський інститут Сумського державного університету, 2024. 48 с. |
Abstract |
У роботі розглянуто методологію управління конкурентоспроможністю підприємства, понятійно-категоріальний апарат управління конкурентоспроможністю та зарубіжний досвід. Охарактеризовано організаційно-управлінську структуру ПАТ «Запоріжсталь», проведено діагностику проблем управління конкурентоспроможністю та здійснено SWOT-аналіз. Визначено основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства та запропоновано практичні рекомендації для досягнення стратегічної стійкості на зовнішніх ринках. The work examines the methodology of enterprise competitiveness management, the conceptual and categorical apparatus of competitiveness management, and foreign experience. The organizational and management structure of PJSC "Zaporizhstal" was characterized, the diagnosis of competitiveness management problems was carried out, and a SWOT analysis was carried out. The main directions of increasing the competitiveness of the enterprise are determined and practical recommendations are offered for achieving strategic stability in foreign markets. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ШІ) |
Views
Downloads

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shlyamin_bak_rob.pdf | 591.26 kB | Adobe PDF | 1 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.