Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96993
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Fair-trade as a trend for social solidarity economy development |
Authors |
Chortok, Y.V.
Solodovnyk, O. |
ORCID | |
Keywords |
fair-trade system система справедливої торгівлі alternative economies альтернативна економіка economic approaches економічні підходи sales growth зростання продажів |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96993 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Chortok Y. V., Solodovnyk O. Fair-trade as a trend for social solidarity economy development // Economics for Ecology : Materials International Scientific and Practical Conference, Sumy, May 14–17, 2024. Sumy : Sumy State University, 2024. Р. 31-32. |
Abstract |
The fair-trade system can be considered one of the most successful real experiments of alternative economies. However, compared to other economic approaches, it relies excessively on mass market mechanisms and selling products through conventional distribution channels and retail. In order to gradually transform the “unfair” mechanisms of world trade and achieve social and environmental goals, the fair-trade system needs constant sales growth. It also means that fair-trade marketing in consumer countries is subject to established capitalist mechanisms of advertising and demand promotion. Although fair-trade brand building aims to distinguish itself through the alternative values of cooperation, trust, and fairness, it also operates within the constraints of simplistic advertising messages Систему справедливої торгівлі можна вважати одним із найуспішніших реальних експериментів альтернативної економіки. Однак, порівняно з іншими економічними підходами, він надмірно покладається на механізми масового ринку та продаж продукції через звичайні канали розподілу та роздрібну торгівлю. Для того, щоб поступово трансформувати «несправедливі» механізми світової торгівлі та досягти соціальних і екологічних цілей, система справедливої торгівлі потребує постійного зростання продажів. Це також означає, що маркетинг справедливої торгівлі в країнах-споживачах підпорядковується усталеним капіталістичним механізмам реклами та стимулювання попиту. Хоча побудова бренду справедливої торгівлі має на меті виділити себе через альтернативні цінності співпраці, довіри та чесності, вона також працює в межах обмежень спрощених рекламних повідомлень. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chortok_alternative_economies.pdf | 291.9 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.