Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97203
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Optimizing Data Traffic: Effective Management of Physical Processes in Networked Information Systems
Other Titles Оптимізація трафіку даних: ефективне управління фізичними процесами в мережевих інформаційних системах
Authors Chhabra, G.S.
William, P.
Badholia, A.
Sharmila,
Tidake, V.M.
Patare, P.M.
Khatkale, P.B.
ORCID
Keywords V2V
управління дорожнім рухом
інтелектуальна транспортна система (ITS)
мережеві рівні
vehicle-to-vehicle (V2V)
traffic control
intelligent transportation system (ITS)
network layers
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97203
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation G.S. Chhabra et al., J. Nano- Electron. Phys. 16 No 5, 05010 (2024) https://doi.org/10.21272/jnep.16(5).05010
Abstract Затори в містах є складними для сучасного міського управління через швидке розширення Рапід-Сіті, застарілі методи контролю дорожнього руху, неналежне проектування та будівництво доріг, а також зростання кількості автомобілів. Література надає детальну архітектуру інтелектуальної транспортної системи (ITS) на основі Інтернету речей (IoT), зосереджуючись на рівнях програми, мережі та сприйняття. Прикладний рівень обробляє дані про трафік і підтримує різні ІТС. За допомогою датчиків і комунікаційних мереж рівень сприйняття збирає дані про трафік у реальному часі, а мережевий рівень забезпечує надійну та безпечну передачу даних. Розробка заглиблюється в архітектуру протоколу автомобільної мережі зв’язку з акцентом на мобільних спеціальних мережах (MANET). У контексті транспортних спеціальних мереж (VANET) він охоплює питання безпеки, транспортний рівень, фізичний і медіа-контроль (PHY/MAC) рівень і протоколи маршрутизації. У статті досліджується інтеграція мобільних моделей із інструментами мережевого моделювання, окреслюючись двома методами: Mobile Fusion Model і Mobile Embedded Model. На завершення представлено дослідження моделювання з використанням платформи Optimized Network Engineering Tool (OPNET) Modeler, це дослідження оцінює Destination Sequenced Distance Vector (DSDV) Protocol і Optimized Link State Routing (OLSR) Protocol щодо продуктивності втрати пакетів, навантаження на мережу та Мережі зв'язку від автомобіля до автомобіля (V2V).
Urban traffic congestion is difficult for modern urban management due to Rapid City expansion, outdated traffic control methods, inadequate road design and construction, and rising car ownership. The literature provides a detailed Internet of Things (IoT) based Intelligent Transportation System (ITS) architecture, focusing on the application, network, and perception levels. The application layer processes traffic data and supports various ITS. Through sensors and communication networks, the perception layer collects real-time traffic data, while the network layer ensures reliable and secure data transfer. The design delves into vehicular communication network protocol architecture, with a focus on Mobile Ad-hoc Networks (MANETs). In the context of Vehicle Ad-hoc Networks (VANETs), it covers security issues, the transport layer, the Physical and Media access control (PHY/MAC) layer, and routing protocols. The paper explores the integration of mobile models with network simulation tools, outlining two methods: the Mobile Fusion Model and the Mobile Embedded Model. In conclusion, a simulation study utilizing the Optimized Network Engineering Tool (OPNET) Modeler platform is presented, this study evaluates Destination Sequenced Distance Vector (DSDV) Protocol, and Optimized Link State Routing (OLSR) Protocol about packet loss performance, network load, and Vehicle-to-Vehicle (V2V) communication networks.
Appears in Collections: Журнал нано- та електронної фізики (Journal of nano- and electronic physics)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Chhabra_jnep_5_2024.pdf 620.38 kB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.