Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97511
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Поняття та цілі управління внутрішнім державним боргом як складовою фінансово-економічної безпеки України |
Other Titles |
Concepts and goals of domestic public debt management as a component of financial and economic security of Ukraine |
Authors |
Horobets, Nadiia Serhiivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0282-2775 |
Keywords |
управління management борг debt мета goal внутрішній державний борг domestic public debt безпека security фінансово-економічна безпека financial and economic security |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97511 |
Publisher | Видавничий дім «Гельветика» |
License | In Copyright |
Citation | Горобець Н. С. Поняття та цілі управління внутрішнім державним боргом як складовою фінансово-економічної безпеки України // Юридичний електронний журнал. 2021. № 2. С. 164-167. |
Abstract |
Стаття присвячена вивченню поняття та цілей управління внутрішнім державним боргом як складовою частиною фінансово-економічної безпеки України. Наведено показники внутрішнього державного боргу у 2018–2020 рр. в Україні та наголошено на очевидній тенденції до збільшення суми внутрішнього державного боргу. Підкреслено, що внутрішня заборгованість держави є важливим показником, який враховується під час розрахунку рівня економічної безпеки держави, що свідчить про важливість обсягів внутрішнього державного боргу для забезпечення економічних інтересів держави. Водночас з’ясовано, що недоцільно ототожнювати внутрішній державний борг лише з негативними наслідками, оскільки ефективне використання можливостей державного боргу може сприяти економічному зростанню, забезпеченню рівномірного надходження платежів до бюджету, регулюванню грошового обігу в країні, тоді
як неефективне управління ринком внутрішніх державних запозичень стримує економічний розвиток країни, знижує рівень іноземних інвестицій, обумовлює зростання рівня інфляції. Зроблено висновок про те, що для мінімізації можливих негативних наслідків внутрішньої заборгованості держави необхідно вдосконалити управління внутрішнім державним боргом та визначити пріоритетні цілі його здійснення. Акцентовано увагу на тому, що внутрішній державний борг можна розглядати як економічну та фінансово-правову категорію. Розкрито зміст управління внутрішнім державним боргом у вузькому та широкому підходах. Розглянуто наявні у науковій доктрині підходи до розуміння цілей управління внутрішнім державним боргом, особливу увагу приділено специфіці стратегічних, тактичних, оперативних цілей управління внутрішнім державним боргом. Зроблено висновок про те, що до визначення змісту управління внутрішнім державним боргом як невід’ємної частини фінансово-економічної політики держави необхідно підходити комплексно з визначенням адміністративно-правових засад управління внутрішнім державним боргом, переліку заходів, спрямованих на оптимізацію боргових зобов’язань держави, суб’єктів, уповноважених вживати цих заходів та здійснювати юридичну відповідальність за порушення законодавства у цій сфері. Запропоновано основною метою управління боргом вважати його оптимізацію, тобто зменшення обсягів внутрішньої заборгованості держави. The article is devoted to the study of the concept and goals of domestic public debt management as a component of financial and economic security of Ukraine. The indicators of domestic public debt in 2018–2020 in Ukraine are presented and the obvious tendencies to increase the amount of domestic public debt are emphasized. It is emphasized that the domestic public debt is an important indicator that is taken into account when calculating the level of economic security of the state, which indicates the importance of public debt to ensure the economic interests of the state. At the same time, it was clarified that it is inexpedient to equate domestic public debt only with negative consequences, as effective use of public debt opportunities can promote economic growth, ensure equal receipt of payments to the budget, regulate money circulation in the country, while inefficient management of domestic borrowing development of the country, reduces the level of foreign investment, causes an increase in inflation. It is concluded that in order to minimize the possible negative consequences of the domestic public debt, it is necessary to improve its management and determine the priority objectives of its implementation. Emphasis is placed on the fact that domestic public debt can be considered as an economic and financial-legal category. The content of domestic public debt management in narrow and broad approaches is revealed. The existing approaches in the scientific doctrine to the understanding of domestic public debt management goals are considered, special attention is paid to the specifics of strategic, tactical, operational goals of domestic public debt management. It is concluded that to determine the content of domestic public debt management as an integral part of financial and economic policy of the state, it is necessary to approach comprehensively defining the administrative and legal principles of domestic public debt management, a list of measures to optimize government debt, authorized entities to implement the specified measures and legal responsibility for violation of the legislation in this sphere. It is proposed to consider the main goal of debt management to be its optimization, ie reduction of the domestic public debt. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Horobets_public_debt.pdf | 339.04 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.