Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97522
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Квест-технології в професійній орієнтації школярів: аналіз практичного кейсу |
Authors |
Prokopenko, Antonina Vadymivna
Zinchenko, Anna Volodymyrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4590-4201 http://orcid.org/0000-0002-5672-2331 |
Keywords |
квест quest квест-технологія quest-technology освітній квест educational quest профорієнтаційний квест vocational guidance quest професійна орієнтація vocational guidance |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97522 |
Publisher | Національний авіаційний університет |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Прокопенко А.В., Зінченко А.В. Квест-технології в професійній орієнтації школярів: аналіз практичного кейсу // Вісник Національного авіаційного університету. Серія : Педагогіка, Психологія. 2024. № 1 (24). DOI: 10.18372/2411-264X.24.19202. |
Abstract |
Стаття присвячена інноваціям у сфері організації сучасної професійної орієнтації школярів. Автори зазначають, що нові розробки у сфері залучення інтерактивних технологій в освіті більшою мірою екстраполюються з інших сфер соціального життя. Метою статті є вивчення квест-технології та аналіз практики її імплементації у професійну орієнтацію школярів. Автори статті оглядають мету професійної орієнтації з апеляцією до потреб сучасного українського ринка праці. У статті уточнюється різниця понять “квест”, “освітній квест” і “профорієнтаційний квест”. Дослідниці визначають мету профорієнтаційного квесту, яка включає в себе цілі загального й спеціалізованого спектрів. У статті використано такі методи дослідження як теоретичні (аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури за темою дослідження, інтерпретація, узагальнення досвіду педагогічної діяльності) та емпіричні (обсерваційні, інтерактивні та експериментальна апробація розробленого квесту). Результати проведеного дослідження показують, що особливо продуктивною технологією, яка відповідає сучасним вимогам профорієнтаційної діяльності зі школярами є інтерактивна гра – профорієнтаційний квест. У дослідженні профорієнтаційний квест тлумачиться як форма профорієнтаційної роботи, що сприяє формуванню складних психологічних новоутворень особистості та емоційно-вольової сфери, а її зміст, тобто виконання проблемно-пошукових завдань за допомогою ігрової технології, слугує основою формування в особистості необхідних знань про професійний ринок загалом та конкретну професійну сферу зокрема. Розроблений і реалізований на базі Сумського державного університету (СумДУ) профорієнтаційний квест “Абітурієнт і легенда Істинного Факультету Світових Ключів” описується у цій статті, а саме його структура, учасники, етапи проведення, позитивні аспекти та значення. У висновку узагальнюються результати проведеного дослідження, постулюється теза про те, що у профорієнтаційному квесті реалізується триєдність функцій навчання: навчально-пізнавальна, розвиваюча, виховна та втілюється четверта – профорієнтаційна. The article is devoted to innovations in the organisation of modern professional orientation of schoolchildren. The authors note that different areas of social life largely contribute to the new developments in interactive educational technologies. The purpose of the article is to study the technology of a quest and review the practice of its implementation in the vocational guidance of school students. The article briefly reviews the purpose of vocational guidance regarding the needs of the modern Ukrainian labour market. The article clarifies the difference between the concepts of "quest", "educational quest", and "vocational guidance quest". The article defines the goal of a vocational guidance quest, which includes goals of the general and specialised scopes. The article employs the following research methods: theoretical (analysis of psychological, pedagogical and methodological literature on the research topic, interpretation, and generalisation of teaching experience) and empirical (observational, interactive and experimental testing of the developed quest). The study results show that an interactive game - a vocational guidance quest - is a particularly productive technology that meets the modern requirements of career guidance activities with schoolchildren. The study interprets a vocational guidance quest as a form of career guidance work that contributes to the formation of complex psychological formations of the personality together with the emotional and volitional sphere and its content, i.e. the implementation of problem-solving tasks using game technology, serves as the basis for the formation of the necessary knowledge about the professional market in general and a specific professional field in particular. The vocational guidance quest, used as an example, was developed and implemented at Sumy State University (SumDU) and described in this article, namely its structure, participants, stages of implementation, positive aspects and significance. The conclusion summarises the study's results and postulates that the vocational guidance quest implements the trinity of learning functions: educational, cognitive and developing, besides being a career guidance activity. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Prokopenko_quest.pdf | 422.55 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.