Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97944
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Applying Disign Thinking Principles to Modern Legal English Education |
Other Titles |
Застосування принципів дизайн-мислення до сучасної освіти юридичної англійської мови |
Authors |
Danylchenko-Cherniak, O.
|
ORCID | |
Keywords |
принципи дизайн-мислення англійська для спеціальних цілей юридична англійська дивергентне мислення конвергентне мислення латеральне мислення прототипування design thinking principles ESP legal English divergent thinking convergent thinking lateral thinking prototyping |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97944 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International |
Citation | Danylchenko-Cherniak O. (2024) Applying Disign Thinking Principles to Modern Legal English Education. Philological Treatises, 16(2). https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(2)-4 |
Abstract |
Cтаття досліджує інтеграцію принципів дизайн-мислення в
сучасну освіту з юридичної англійської мови з метою розвитку критичного мислення,
креативності, аналітичних навичок і цифрової грамотності серед студентів-
юристів. Спираючись на теоретичні основи та практичні приклади, дослідження
підкреслює важливість дизайн-мислення у трансформації філологічної освіти,
зосереджуючись на стратегіях інтеграції у навчальні програми та пов’язаних з цим
перевагах для студентів і викладачів. Дизайн-мислення, орієнтоване на користувача й
інтерактивний процес, який широко визнається інноваційним, представлено як
прогресивний підхід до вирішення актуальних потреб у навчанні юридичної англійської
мови. У статті розглядається, як етапи взаємодії зі студентами, визначення освітніх
викликів, генерування креативних рішень, створення прототипів навчальних
стратегій і тестування цих методів у реальних освітніх умовах можуть забезпечити
залучаючий, адаптивний і ефективний навчальний досвід. Демонструючи приклади практичного застосування, дослідження
показує, як дизайн-мислення покращує мовну компетентність, критичне мислення та
юридичні навички у навчальних програмах з юридичної англійської мови. Результати
підкреслюють потенціал дизайн-мислення для адаптації юридичної англійської освіти
до вимог цифрової епохи, сприяючи інтерактивності, гнучкості та професійній
готовності. Більше того, стаття закликає до систематичного впровадження дизайн-
мислення для поєднання традиційних методик викладання з інноваційними
педагогічними практиками. This paper investigates the integration of design thinking principles into modern Legal English education to enhance critical thinking, creativity, analytical skills, and digital literacy among law students. Drawing on theoretical frameworks and practical examples, this study highlights the significance of design thinking in reshaping philological education, focusing on strategies for curriculum integration and the associated benefits for both students and educators. Design thinking, a user-centered and iterative process celebrated for fostering innovation, is positioned as a transformative approach to addressing the evolving needs of Legal English education. The paper explores how the phases of empathizing with learners, defining educational challenges, ideating creative solutions, prototyping instructional strategies, and testing these methods in real-world educational settings can be employed to create engaging, adaptive, and effective learning experiences. By presenting case studies and practical applications, this research demonstrates how design thinking enhances language proficiency, critical reasoning, and legal competencies in Legal English curricula. The findings underscore the potential of design thinking to align Legal English education with the demands of the digital age, fostering interaction, adaptability, and professional readiness. Furthermore, this study advocates for a systematic adoption of design thinking to bridge traditional teaching methodologies and innovative pedagogical practices. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Danylchenko-Cherniak_Ftrk_2_2024.pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.