Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98072
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Educational Audio Library for EFL Learners
Other Titles Створення аудіобібліотеки для навчання англійської мови як іноземної
Authors Anokhina, T.
Kobiakova, Iryna Karpivna  
Shvachko, Svitlana Oleksiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-9505-2502
http://orcid.org/0000-0002-2119-1884
Keywords аудіобанк
аудіо- та відеофайли
аудіоресурси
корпус
A1
B1
C1
C2
C3
вільне володіння (Proficiency)
media library
audio and video files
media libraries
corpus
proficiency level
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98072
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution - NonCommercial 4.0 International
Citation Anokhina T., Kobyakova I., Schvachko Sv. (2024). The Educational Audio Library for EFL Learners. Philological Treatises, 16(2). https://www.doi.org/10.21272/Ftrk.2024.16(2)-25
Abstract На сучасному етапі викладання англійської як іноземної учні постійно мають вдосконалювати свої знання за допомогою аудіо- та відеоматеріалів, щоб досягти певного рівня володіння мовою. Викладачі намагаються навчити учнів досягти просунутого рівня володіння мовою та рівня, близького до володіння рідною мовою. Для виконання цих задач маємо натреновувати навички з аудіювання, використовуючи сучасні аудіо-бібліотеки сучасного живого мовлення. З появою цифрових медіа ми можемо власноруч укладати корпус аудіо- та відеоматеріалів. Тобто, ми можемо знайти необхідний вміст, який можна відстежити з академічних або професійних джерел, доступних в Інтернеті. Це завдання по створенню бібліотеки можна виконати самостійно або за допомогою програмних способів, напівавтоматично, за допомогою доступних інструментів та бібліотек. Ми вважаємо корисною можливість скомпілювати аудіобібліотеку для рівнів A1, B1, C1, C2, C3 та рівня вільне володіння (Proficiency). Корпус може функціонувати як аудіобанк різних рівнів на основі базових аутентичних та згенерованих автоматично аудіоресурсів.
In order to reach language proficiency, the English language learners are to enhance their English mastery in class using audio and video training materials. We aim at training students to achieve high level or near-native fluency. To perform this task we are training listening and comprehension skills using modern libraries of contemporary speech flows. With the rise of digital media, we can compile the self-made corpus of audio and video materials. Thus, we are to find the needful content that can be tracked from academic or professional issues available online. This task can be performed manually or semi-automatically, with the help of available tools and libraries. We find it useful to be able to compile the library of media libraries for A1, B1, C1, C2, C3 and Proficiency levels. The bank can serve to different levels based on the same resource corpus.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

Unknown Country Unknown Country
2

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Anokhina_Ftrk_2_2024.pdf 501.21 kB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.