Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98080
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Heterogeneity and Emotional Perceptions of the Labelling of Accommodation Services in Tourism |
Other Titles |
Гетерогенність та емоційне сприйняття маркування туристичних послуг щодо розміщення |
Authors |
Beresecka, J.
Durovova, A. Janosova, D. Hroncova Vicianova, J. Darasz, T. |
ORCID | |
Keywords |
біометричне вимірювання емоційні реакції маркування розміщення нейронаука туристична індустрія biometric measurement emotional responses labels lodgings neuroscience travel industry |
Type | Article |
Date of Issue | 2024 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98080 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Beresecka, J., Durovova, A., Janosova, D., Hroncova Vicianova J. & Darasz, T., (2024). Heterogeneity and Emotional Perceptions of the Labelling of Accommodation Services in Tourism. Marketing and Management of Innovations, 15(4), 56–71. https://doi.org/10.21272/mmi.2 024.4-05 |
Abstract |
Маркування послуг розміщення в туризмі має значний вплив на поведінку споживачів та процес прийняття
рішень. Багато споживачів розглядають маркування як суб’єктивну гарантію якості наданих послуг і готові
платити преміальну ціну, орієнтуючись на рівень якості, зазначений на цих маркуваннях. Основною метою цієї
статті є висвітлення критичної важливості, емоційного сприйняття та потенційних наслідків маркування
туристичних послуг розміщення в контексті Словацької Республіки та країн Вишеградської четвірки (V4). У
дослідженні було використано поєднання вторинних даних та польових досліджень із застосуванням кількісних
і якісних методологій. Аналіз даних включав як основні статистичні методи, так і більш складні, такі як аналіз
траєкторії погляду, аналіз емоційної валентності та аналіз емоційного збудження. Ці методи, що належать до
галузі біометричного вимірювання емоцій споживачів і нейронауки, є ключовими для отримання комплексного
розуміння даних. Результати дослідження свідчать про те, що маркування послуг розміщення суттєво впливає
на поведінку споживачів і має важливе значення для прийняття рішень щодо товарів, пов’язаних із туризмом.
Постачальники туристичних послуг у різних країнах постійно шукають ефективні способи маркування послуг
розміщення, які були б не лише уніфікованими та запам’ятовуваними, але й сприймалися як надійні індикатори
якості послуг. Отримані в цьому дослідженні результати, досягнуті завдяки застосуванню відносно
маловикористовуваних методів, значно розширюють розуміння важливості та значущості маркування послуг
розміщення. Вони надають цінну інформацію про емоційні реакції, викликані різними типами позначень,
визначають внутрішню привабливість різних елементів маркування та висвітлюють індикатори емоційного
збудження. Крім того, дослідження підкреслює важливість стратегічного розміщення маркування у сервісному
середовищі, використовуючи аналіз траєкторії погляду та створення теплових карт для демонстрації того, як
помітно розміщене маркування може впливати на сприйняття та залученість споживачів. Це розуміння надає
практичні рекомендації для розробки більш ефективних маркувань послуг розміщення в туризмі та
маркетингових стратегій. The labelling of tourism accommodation services profoundly influences consumer behaviour and decision-making processes. Many consumers view labelling as a subjective assurance of the quality of services provided and are willing to pay a premium on the basis of the level of quality indicated by these labels. This paper's main goal is to highlight the critical importance, emotional perception, and potential implications of labelling tourism accommodation services within the Slovak Republic's particular context and the V4 countries. Considering this, the research employed a combination of secondary data and field research, incorporating both quantitative and qualitative methodologies. Data analysis utilises fundamental statistical techniques as well as more advanced methods, such as eye trajectory analysis, emotional valence analysis, and emotional arousal analysis. These methods, which fall under the domain of biometric measurement of emotions and consumer neuroscience, are essential for obtaining a comprehensive understanding of the data. The findings indicate that labelling accommodation services significantly affects consumer behaviour and has an important effect on what decisions are made regarding commodities associated with tourism. Providers of tourism services across various countries are continuously searching for effective ways to label accommodation services that are not only uniform and memorable but also perceived as reliable indicators of service quality. The insights gained from this study, achieved through the application of relatively underutilised methods, significantly enhance our understanding of the importance and relevance of accommodation service labelling. They offer valuable information on the emotional responses elicited by different types of signage, identify the intrinsic appeal of various signage elements, and highlight indicators of emotional arousal. Moreover, the study underscores the importance of strategic signage placement within service environments, employing eye trajectory analysis and the creation of heatmaps to demonstrate how prominently displayed signage can influence consumer perception and engagement. This expanded understanding provides practical implications for designing more effective tourism accommodation labels and marketing strategies. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Beresecka_mmi_4_2024.pdf | 995.83 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.