Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98118
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Імерсивні технології: методи, що мотивують навчати і навчатись |
Other Titles |
Immersive technologies: methods that motivate teaching and learning |
Authors |
Harbuzova, Viktoriia Yuriivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-7183-6997 |
Keywords |
віртуальна реальність virtual reality доповнена реальність augmented reality лабораторія Ulab Ulab laboratory |
Type | Presentation |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98118 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Creative Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International |
Citation | Гарбузова В.Ю. Імерсивні технології: методи, що мотивують навчати і навчатись : презентація. Електр. текст. дані (40 слайдів). Суми, 2025. Ліцензія: CC BY-SA 4.0. |
Abstract |
Лекція для викладачів ЗВО із програми підвищення кваліфікації "Методи активізації навчального процесу: сучасні тренди". У лекції йдеться про історію розвитку імерсивних технологій, їх види, галузі використання, переваги, обмеження та небезпеки використання віртуальної реальності у навчальному процесі. Окрема увага приділена можливостям лабораторії Ulab Сумського державного університету. Lecture for teachers of higher education institutions on the advanced training program "Methods of activating the educational process: modern trends". The lecture discusses the history of the development of immersive technologies, their types, areas of use, advantages, limitations and dangers of using virtual reality in the educational process. Special attention is paid to the capabilities of the Ulab laboratory of Sumy State University. |
Appears in Collections: |
Навчальні видання (НН МІ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Imersyvni_tekhnolohii.pdf | 3.97 MB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.