Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98836
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Технологічні аспекти розвитку кіберспортивних дисциплін: тенденції та перспективи
Authors Yefimenko, Alina Yuriivna  
Koibichuk, Vitaliia Vasylivna  
Mynenko, Serhii Volodymyrovych  
Kushnerov, Oleksandr Serhiiovych  
Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2810-0965
http://orcid.org/0000-0002-3540-7922
http://orcid.org/0000-0003-3998-9031
http://orcid.org/0000-0001-8253-5698
http://orcid.org/0000-0002-7855-691X
Keywords кіберспорт
esports
кіберспортивні дисципліни
esports disciplines
технології
technologies
програмне забезпечення
software
інновації
innovations
геймінг
gaming
Type Article
Date of Issue 2025
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98836
Publisher Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського
License In Copyright
Citation Єфіменко А. Ю., Койбічук В. В., Миненко С. В., Кушнерьов О. С., Гриценко К. Г. Технологічні аспекти розвитку кіберспортивних дисциплін: тенденції та перспективи // Вчені записки ТНУ ім. В.І. Вернадського. Серія Технічні науки. 2025. Т. 36. № 1. С.71-77. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-5941/2025.1.2/11.
Abstract Кіберспорт – це феномен сучасного світу, який поєднує високі технології, інтерактивні розваги та глобальну аудиторію. Стрімкий розвиток індустрії значною мірою зумовлений прогресом у сфері апаратного і програмного забезпечення та мережевих технологій. Метою дослідження є визначення ключових технологічних аспектів розвитку кіберспортивних дисциплін, їх тенденцій та подальших перспектив інноваційних змін. У статті розглянуто технології та їх вплив на розвиток кіберспортивних дисциплін як базових елементів кіберспортивної галузі із врахуванням сучасних викликів. Особливу увагу приділено впровадженню інноваційних рішень, таких як спеціалізовані алгоритми штучного інтелекту, віртуальна та доповнена реальність, високопродуктивні обчислювальні платформи, хмарні платформи (Xbox Cloud Gaming, NVIDIA GeForce Now, Riot Games), мережі нового покоління (мережі 10 Гбіт/с та мережі з низькою затримкою) тощо. Під час аналізу та порівняння технологій кіберспортивних дисциплін Dota 2, League of Legends та CS:GO, які входять у Топ-5, визначено їх технологічну досконалість через застосування передових графічних двигунів (Source Engine, Unreal Engine 3 тощо), спеціалізованих серверів для оптимізації мережевого коду під час синхронізації дії гравців, штучного інтелекту, інструментарію віртуальної та доповненої реальності, оптимізованих мережевих протоколів, античит-систем (Valve Anti-Cheat), модулів масштабування, серверної синхронізації, мережевих кодів, мереж доставки контенту, власних серверів та дата-центрів. Окреслено роль хмарних технологій та сучасних засобів передачі даних у формуванні конкурентного середовища для гравців та організації турнірів. У результаті дослідження визначено основні технологічні напрямки, які потребують подальшого вдосконалення і розширення їх застосування у кіберспортивній галузі.
Esports is a modern-world phenomenon that combines high technologies, interactive entertainment, and a global audience. The rapid development of the industry is largely driven by advancements in hardware, software, and networking technologies. The aim of the study is to identify the key technological aspects of the development of esports disciplines, their trends, and the prospects for future innovative changes. The article discusses the technologies and their impact on the development of esports disciplines as the core elements of the esports industry, taking into account current challenges. Special attention is given to the implementation of innovative solutions such as specialized artificial intelligence algorithms, virtual and augmented reality, high-performance computing platforms, cloud platforms (Xbox Cloud Gaming, NVIDIA GeForce Now, Riot Games), next-generation networks (10 Gb/s networks and lowlatency networks), and others. During the analysis and comparison of the technologies used in the esports disciplines Dota 2, League of Legends, and CS:GO, which are in the Top 5, their technological excellence is determined through the use of advanced graphic engines (Source Engine, Unreal Engine 3, etc.), specialized servers for optimising the network code during synchronising the players actions, artificial intelligence, virtual and augmented reality tools, optimized network protocols, anti-cheat systems (Valve Anti-Cheat), scaling modules, server synchronization, network codes, сontent delivery network, proprietary servers, and data centers. The role of cloud technologies and modern data transmission tools in shaping the competitive environment for players and organizing tournaments is outlined. As a result of the study, the key technological areas should be improvement and expanded application in the esports industry.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Yefimenko_esports_disciplines.pdf 401.69 kB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.