Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98885
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингове ціноутворення у системі планування бізнес-стратегії взаємовідносин з клієнтами малих та середніх підприємств |
Other Titles |
Marketing Pricing in the Business Strategy Planning System of CustomerRelations of Small and Medium-Sized Enterprises |
Authors |
Khomenko, Liliia Mykolaivna
![]() Луценко, І.В. Letunovska, Nataliia Yevhenivna ![]() Makerska, Viktoriia Olehivna ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 http://orcid.org/0000-0001-8207-9178 http://orcid.org/0000-0001-6628-8623 |
Keywords |
маркетингове ціноутворення стратегії ціноутворення конкурентоспроможність попит бізнес-стратегії малий та середній бізнес МСП МСБ marketing pricing pricing strategies, competitiveness profitability demand usiness strategies small and medium business SMEs |
Type | Article |
Date of Issue | 2025 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98885 |
Publisher | ФОП Кошовий Богдан-Петро Олегович |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Хоменко, Л. М., Луценко, І. В., Летуновська, Н. Є., & Макерська, В. О. (2025). Маркетингове ціноутворення у системі планування бізнес-стратегії взаємовідносин з клієнтами малих та середніх підприємств. Здобутки Економіки: Перспективи Та Інновації, 17. https://doi.org/10.5281/zenodo.15319916. |
Abstract |
Актуальність дослідження пов'язана з тим, що у сучасних ринкових умовах виникають складнощі у процесі встановлення ціни через швидкі зміни ринкових умов, ризики спричинені воєнними діями, посилення конкуренції, зростання значення споживчої цінності товарів і послуг та необхідність інтеграції новітніх технологій у процес прийняття рішень. Водночас підприємства стикаються з високим рівнем конкуренції, що нерідко змушує їх вдаватися до цінових війн. Існує велика кількість стратегій ціноутворення, проте відсутність чіткої їх систематизації значно ускладнює процес вибору та застосування залежно від галузі, умов ринку чи специфіки діяльності підприємства та з урахуванням переваг та недоліків. Метою роботи є систематизація основних стратегій ціноутворення (ціноутворення на основі конкуренції, витратне, динамічне, високих – низьких цін, проникнення, скімінгу, психологічне та географічне ціноутворення) в розрізі факторів та розміру підприємства (малі та середні). Методологія дослідження базується на використанні комплексного підходу, що охоплює системний аналіз та порівняльний метод. У результатах роботи виділено стратегії ціноутворення, описано їх сутність, сферу застосування та можливість використання для малих та середніх підприємств. Розкрито особливості моделей ціноутворення (freemium, пакетного, преміального, проектного та погодинного ціноутворення) та в розрізі сфер застосування та розміру підприємств. Вибір стратегії ціноутворення залежить від факторів: попит на продукт чи послугу, рівень конкуренції, собівартість, особливо для галузей із високими виробничими витратами, особливості поведінки споживачів та цілі компанії. Узгоджено стратегії з факторами ціноутворення (конкуренти, попит, поведінка споживачів, витрати, цілі) та розміром бізнесу (малі та середні підприємства). У висновках підкреслено значення гнучкості та інновацій у сучасних підходах до ціноутворення для забезпечення сталого розвитку бізнесу. Результати даної роботи можуть бути корисними маркетологам та власникам бізнесу, перед якими стоять задачі щодо встановлення ціни. The relevance of the study is because current market minds have problems with the process of setting prices through changes in market minds, the risks of war, increased competition, The increasing importance of the lasting value of goods and services, and the need to integrate new technologies into the decision-making process. Nowadays, businesses face high competition, which often pushes them into price wars. Of course, there are many pricing strategies and the fact that they are systematized means that the selection process is complicated and carefully kept in mind market intelligence and specifics of the activities of the enterprise and its advantages and disadvantages. The work goal is the systematization of the main pricing strategies (pricing based on competition, cost, dynamic, high - low prices, penetration, skimming, psychological, and geographical pricing) in the breakdown of factors and size of enterprise (small and medium). The research methodology is based on a comprehensive approach that favors systems analysis and the traditional method. The work results show pricing strategies, describing their essence, scope, and viability for small and medium-sized enterprises. The specifics of pricing models (freemium, package, premium, project, and yearly pricing), as well as the spheres of production and the size of enterprises (small and medium-sized business), are revealed. The choice of pricing strategy depends on factors such as the product and service demand, the level of competition and cooperation, costs, especially for those with high costs, and the peculiarities of the behavior of co-workers for that purpose. The strategy is compared with price factors (competition, demand, consumer behavior, costs, goals) and business size (small and medium-sized enterprises). The guidelines emphasize the importance of flexibility and innovation in current pricing approaches to ensure business development. Careful choice and consistent pricing strategy helps the business not only satisfy its customers, but also create a long-term competitive advantage, improving the company’s position in the market. The results of this work may be helpful to marketers and business leaders who are faced with setting prices. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Downloads
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khomenko _marketing_pricing.pdf | 232.35 kB | Adobe PDF | 0 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.