Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98990
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Ефективність фізичної терапії дітей 10-12 років із сколіозом ІІ ступеня
Authors Логинова, В.О.
ORCID
Keywords фізична терапія
physical therapy
постава
симетричні терапевтичні вправи
асиметричні терапевтичні вправи
групові заняття
індивідуальні заняття
Type Masters thesis
Speciality 227 - Фізична терапія, ерготерапія
Date of Issue 2025
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/98990
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Логинова В. О. Ефективність фізичної терапії дітей 10-12 років із сколіозом ІІ ступеня : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : 227 – терапія та реабілітація / наук. кер. О. О. Єжова. Суми : Сумський державний університет, 2025. 54 с.
Abstract У роботі досліджується ефективність групової та індивідуальної форми занять фізичною терапією, що включають різні типи терапевтичних вправ (симетричні і асиметричні) для дітей 10-12 років із сколіозом ІІ ступеня. З’ясовано, що провідним засобом фізичної терапії при сколіозі у дітей є терапевтичні вправи. Терапевтичні вправи мають стабілізуючий ефект на хребет, зміцнюють м’язи тулуба, дозволяють покращити поставу та функцію зовнішнього дихання. Особлива увага до терапевтичних вправ пояснюється хорошим клінічним ефектом та низькою кількістю побічних ефектів. Для профілактики прогресування сколіозу ефективними є такі види терапевтичних вправ: силові, на розтяг, коригуючі терапевтичні вправи (симетричні та асиметричні), вправи на баланс, дихальні вправи. Асиметричні терапевтичні вправи є видом коригуючих вправ, які зосереджують свою терапевтичну дію на певну ділянку хребта. Симетричні терапевтичні вправи найчастіше застосовують для збереження серединного положення хребетного стовпа. Розроблено двотижневі програми фізичної терапії для корекції постави у дітей віком від 10 до 12 років зі сколіозом ІІ ступеню на основі симетричних та асиметричних терапевтичних вправ. Виявлено, що після проведення програм фізичної терапії в обох групах спостерігалося вірогідне зменшення асиметрії постави та збільшення функціональної витривалості м’язів незалежно від статі. Єдиним показником, за яким спостерігалася вірогідна різниця між експериментальними групами, виявився Нью-Йоркський тест класифікації постави тіла. Тому, враховуючи показники Нью-Йоркського тесту класифікації постави тіла, можна припустити, що індивідуальна форма занять та асиметричні вправи є більш перспективними для корекції постави у дітей 10-12 років зі сколіозом ІІ ступеню.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (НН МІ)

Views

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Logynova_mag_rob.pdf 1.89 MB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.